Performancing Metrics

چاره‌ای جز توسعه صادرات غیرنفتی نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 432490
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1398 - 18:28
سرپرست سازمان توسعه تجارت:
سرپرست سازمان توسعه تجارت معتقد است که چاره‌ای جز توسعه صادرات غیرنفتی نداریم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمید زادبوم اظهار کرد: امروز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما بحث توسعه صادرات غیرنفتی است زیرا اگر زمانی توسعه این نوع از صادرات یک انتخاب بود، امروز و در شرایط فعلی باید مسائل مربوط به آن را پیگیری کنیم.

به گفته وی، برای رسیدن به این منظور چند عامل کلیدی و مهم وجود دارد که در این بین ثبات اقتصادی در کشور بیشترین اهمیت را خواهد داشت.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به وابستگی طولانی مدت اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی، تاکید کرد: امروز برای کاهش این وابستگی و پایین آوردن میزان اثرگذاری تحریم‌ها چاره‌ای جز توسعه بازار صادرات غیرنفتی کشور نداریم. ما در سازمان توسعه تجارت تلاش می‌کنیم با ارائه‌ راهکارهای جدید و پیشنهاد طرح‌هایی که می‌تواند در این زمان به ما کمک کند، راه‌هایی را به این سمت باز کنیم.

زادبوم اضافه کرد: برای توسعه صادرات غیرنفتی جدای از برنامه‌ریزی باید مشکلات زیرساختی موجود در این حوزه نیز حل شود، زیرا نمی‌توان همه مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم نسبت داد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت توسعه حضور در بازار کشورهای همسایه را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های صادراتی ایران برشمرد و گفت: این موضوع به هیچ عنوان به معنای فراموش کردن بازار دیگر کشورها نیست، اما با توجه به ارزیابی‌هایی که داشتیم در شرایط فعلی به دست آوردن بازار کشورهای همسایه می‌تواند در کوتاه‌مدت برای ما مفید باشد و امکان آنکه محصولات‌مان را در این بازارها عرضه کنیم، بیشتر است. از این‌رو یکی از طرح‌هایی که در سازمان توسعه تجارت طراحی شده و پیگیری می‌شود، شناسایی بازار کشورهای همسایه و ارائه‌ تسهیلات و حمایت‌های لازم از آنهاست.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید