Performancing Metrics

اختصاص ۱۰ هزار هکتار زمین به مسکن ملی | اتاق خبر
کد خبر: 436812
تاریخ انتشار: 14 دی 1398 - 22:02
معاون وزیر راه اعلام کرد:
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، از تخصیص ۱۰ هزار هکتار زمین به طرح اقدام ملی مسکن در مرحله اول ثبت‌نام‌ها خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمود محمودزاده در خصوص طرح اقدام ملی مسکن بیان کرد: با توجه به اینکه ثبت‌نام‌های مرحله اول تا ۳۰ آذر و اول دی‌ماه ادامه یافت، در فرصت ۴۵ روزه تلاش خواهیم کرد تا پالایش‌ها انجام و مرحله دوم ثبت‌نام‌های طرح اقدام ملی مسکن آغاز شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه در هنگام پالایش، واجدان شرایط شناسایی، ظرفیت‌های خالی مشخص و میزان حذف‌شدگان از طرح به دلیل نداشتن شروط اعلامی، تعیین و معرفی خواهند شد، گفت: نیمه بهمن ثبت‌نام شدگان نهایی مرحله اول شناسایی و معرفی می‌شوند. در عین‌حال با تأکیدی که وزیر راه و شهرسازی بر آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن داشته‌اند تلاش می‌شود تا به محض اتمام پالایش مرحله اول و اعلام نتایج به متقاضیان واجد شرایط، به اضافه ظرفیت‌های جدیدی که استان‌ها اعلام می‌کنند، ثبت‌نام مرحله دوم آغاز شود.

محمودزاده یادآور شد: در مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن ۱۰ هزار هکتار زمین تخصیص یافت که این میزان افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص امضای تفاهم‌نامه با سایر وزارتخانه‌ها برای تولید مسکن، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ها در شرایطی امضا و عملیاتی می‌شود که درخواست و امکانات سازمان، وزارتخانه و دستگاه درخواست‌کننده نیز ارائه شود.

درخواستی از سوی وزارت ارشاد برای مسکن خبرنگاران و هنرمندان ارائه نشده است

وی ادامه داد: در امضای تفاهم‌نامه تولید مسکن بین وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، امکانات دو وزارتخانه و دو مجموعه در تولید مسکن ملاک‌عمل قرار می‌گیرد. در واقع به این روش، ضمن تسهیل‌گری در روند تولید مسکن، افراد واجد شرایط و نیازمند به مسکن صاحب خانه خواهند شد.

این مقام‌مسئول در وزارت راه و شهرسازی در خصوص تفاهم‌نامه‌های وزارت راه و شهرسازی با وزارت ارشاد اعلام کرد: وزارت ارشاد تاکنون درخواست و تقاضایی را برای تولید مسکن جامع هدف خود (هنرمندان و خبرنگاران) ارائه نکرده است. اما در عین حال، وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده که این وزارتخانه آمادگی دارد تا برای هنرمندان و خبرنگاران این کار را با همکاری وزارت ارشاد انجام دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با وزارت جهاد کشاورزی تفاهمات اولیه‌ای برای ساخت مسکن داشته‌ایم که کارهای آن در حال انجام است. وزارت جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرده و حاضر است تا امکانات در دسترس را برای اجرای این طرح (تولید مسکن) قرار دهد.

محمودزاده افزود: با وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز توافقات اولیه حاصل شده است، اما از آنجایی‌که بخشی از متقاضیان بین دو وزارت صمت و کار در خصوص مسکن کارگری مشترک هستند باید پالایش و ظرفیت‌های جدید از سوی دو وزارتخانه اعلام و نهایی شود تا بتوانیم تفاهم نامه با وزارت صنعت را در خصوص تولید مسکن به امضا برسانیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید