Performancing Metrics

فعالان اقتصادی به دنبال جلب توجه‌ها به سمت سیستان و بلوچستان‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 437633
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1398 - 20:38
شافعی:
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالان اقتصادی در استان‌ها بسیج شدند که به بهانه سیل توجه‌ها را به سیستان و بلوچستان جلب و به مردم ستم‌دیده آن توجه کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، غلامحسین شافعی امروز پنجشنبه ۳ بهمن ماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و اظهار تاسف نسبت به حادثه کرمان، سقوط هواپیما و سیل سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: شاید بیش از طول زندگی پربار شهید سلیمانی، رفتن ایشان اثرهای ماندگاری در این جامعه برجا گذاشت. تنها در سال ۵۷ چنین صحنه‌هایی را در جامعه دیدیم و اکنون پیر و جوان، زن و مرد، چپ و راست و مسلمان و غیر مسلمان خاطره انقلاب سال ۵۷ را بار دیگر زنده کردند.

وی با بیان درخواستی از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در ارتباط با حادثه سیل سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: سیستان و بلوچستان تاریخی را بر دوش می‌کشد و در طول تاریخ سیل‌زده بوده و مشکلاتی داشته است. سیستان و بلوچستان در عقب‌ماندگی وصف‌ناپذیری به سر برده و علیرغم تلاش‌ها به دلیل عمیق بودن‌ این عقب‌ماندگی‌ها اهالی این استان نتوانستند از یک زندگی معمولی برخوردار شوند.

شافعی افزود: فعالان اقتصادی در استان‌ها بسیج شدند که به بهانه این سیل توجه‌ها را به سیستان و بلوچستان جلب و به مردم ستم‌دیده آن توجه کنند. فعالان اقتصادی تصمیم گرفتند بخش آموزش این استان را مورد توجه جدی قرار دهند و مدارس این منطقه را بازسازی کرده و یا دوباره احداث کنند. از فعالان اقتصادی استان استدعا دارم که از سایر استان‌ها عقب نمانند. حسابی نیز برای این قضیه در نظر گرفته شده و باید جمع‌هایی ایجاد و صحبت کنند تا کاری اساسی برای کودکان سیستان و بلوچستان انجام دهیم.

در ادامه نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی ثمرات و برکاتی در جامعه ما ایجاد کرده و قطعا خون این شهید برکات مستمر و جاویدی را در جامعه ما هم در حوزه مسایل فرهنگی، باوری و اعتقادی و هم در عرصه‌های بین‌المللی به وجود خواهد آورد.

وی افزود: سپاه کاری در برخورد با آمریکایی‌ها انجام داد که به تعبیر مقام معظم رهبری سیلی بود. در تمام دنیا کشورهایی که میزبان پایگاه‌های نظامی هستند، هزینه اداره این پایگاه‌ها و تمام هزینه‌های جانبی را متقبل می‌شوند. حضور نظامیان آمریکایی برای کشورهای میزبان هزینه‌های سرسام‌آوری دارد، اما علت پذیرش کشورها برای حضور پایگاه‌های نظامی آمریکایی این است که این احساس را ایجاد کردند که حضور آمریکایی‌ها و کوبیده شدن پرچم این کشور برای آنها ایجاد امنیت می‌کند.

پژمانفر بیان کرد: ایجاد پایگاه‌های نظامی در دنیا به ویژه پایگاه‌های نظامی آمریکا رو به افزایش است. شهادت سردار سلیمانی موجب شده جوامع مختلف بین‌المللی امروز موج ناامنی را احساس کنند و اکنون کشورهای میزبان تقاضای جمع‌آوری پایگاه نظامی در دنیا را دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز پرچم و پایگاه آمریکا مایه امنیت در منطقه نیست، بلکه مایه نگرانی و ناامنی برای کشورهای میزبان بوده و این آغاز افول پایگاه‌های نظامی خواهد بود و ‌ثمری است که حاج قاسم سلیمانی و جریان سپاه قدس سال‌ها تلاش می‌کردند تا شاید پایگاه‌ها جمع‌آوری شوند که اکنون در حال رخ دادن است و ثمره کمی نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز ما باید چقدر هزینه کرده و چه مسیری را طی می‌کردیم که در دنیا این برداشت ایجاد شود حضور و ارتباط با آمریکا موجب امنیت نخواهد شد، بلکه موجب ناامنی خواهد بود. اینها حرکت‌هایی است که جامعه بشریت را گام به گام به صبح ظهور نزدیک می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید