Performancing Metrics

حرکت پرنوسان شاخص بورس | اتاق خبر
کد خبر: 438602
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1398 - 17:24
معاملات بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار حرکتی پرنوسان داشت و درحالی که در ساعت‌های میانی معامله مرز ۴۸۰ هزار واحد را هم رد کرده بود در نهایت روی عدد ۴۷۶ هزار و ۸۱۲ واحد ایستاد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز(دوشنبه) با ۴۰۶۲ واحد صعود رقم ۴۷۶ هزار و ۸۱۲ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۲۳۸ واحد صعود به ۱۵۲ هزار و ۶۹۷ واحد رسید. معامله‌گران بورس ۸۱۹ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال به ثبت رساندند که تعداد آن نسبت به روز گذشته افزایشی و میزان آن کاهشی بود.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در بازار داشتند. به طور کلی در بازار امروز  ۱۳۴ نماد مثبت و ۲۰۶ نماد منفی بودند.

لیست نمادهای پربییننده نیز از بانک‌های تجارت و ملت، سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران تشکیل شده بود.

صعود ادامه دار فرابورس

در این سوی بازار سرمایه نیز شاخص کل فرابورس با ۸۸ واحد صعود به رقم ۶۱۴۳ واحد رسید. در این بازار ۴۶۳ هزار معامله به ارزش ۲۵ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال ثبت شد که نسبت به روز گذشته افزایشی بود.

پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه،  صنایع ماشین‌های اداری ایران، فرابورس ایران، سهامی ذوب آهن اصفهان و گروه توسعه مالی مهر آیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر فرابورس گذاشتند. تعداد نمادهای مثبت فرابورس ۱۰۲ و تعداد نمادهای منفی این بازار ۲۰۶ نماد بود.

امروز سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس ایران، بیمه دی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و زرین معدن آسیا نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید