Performancing Metrics

برطرف شدن مشکلات صادراتی در مرز عراق | اتاق خبر
کد خبر: 439213
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1398 - 20:43
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خبر داد
عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران می‌گوید با پیگیری‌های صورت گرفته، فعلا صادرات کالاهای ایرانی به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه بدون مشکل انجام می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کیوان کاشفی اظهار کرد: همانطور که اقتصاد بسیاری از کشورهایی که با کرونا رو به رو شده بودند با این ویروس درگیر شد، ایران نیز باید خود را آماده تبعات حاصل از ورود کرونا می‌کرد که امروز نشانه‌هایی از آن را می بینیم.

به گفته وی یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی که تحت تاثیر شیوع این ویروس ضربه خواهد خورد، حوزه توریسم و گردشگری است و در کنار آن برخی کسب و کارها نیز آسیب خواهند دید.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن صادرات ایران به دلیل شیوع کرونا بیان کرد: با توجه به اینکه عراق به عنوان یک  شریک تجاری مهم برای ما به شمار می‌رود و دولت این کشور در همان روزهای ابتدایی اعلام کرد برای مقابله با شیوع این ویروس محدودیت‌هایی را اجرایی خواهد کرد، این نگرانی وجود داشت که شاید صادرات غیرنفتی ما تحت تاثیر این اتفاق قرار گیرد اما خوشبختانه با مذاکراتی که میان طرفین برگزار شد به جمع بندی مثبتی رسیدیم و در حال حاضر تردد در مرزهای کرمانشاه برای جابجایی کالا انجام می‌شود.

کاشفی همچنین درباره وضعیت تامین مواد ضدعفونی مورد نیاز کشور نیز اظهار کرد: شیوع کرونا باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان کشور در این حوزه، با تمام توان و ظرفیت خود کار کنند و این روال در روزهای آینده ادامه خواهد داشت. در کنار آن بخش خصوصی این پیشنهاد را نیز به دولت داده که با حذف فرایند ثبت سفارش، محصولات بهداشتی و ضدعفونی مورد نیاز بازار به کشور وارد شده و با توزیع گسترده آنها، بازار اشباع شود تا نه نگرانی در میان مردم باقی بماند و نه سودجویان بتوانند در بازار مشکل آفرینی کنند.

در کنار چین، عراق دومین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی است و از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ درصد از کل صادرات غیر نفتی ایران به این کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید