Performancing Metrics

صنوف کم ریسک برای بازگشایی در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کنند | اتاق خبر
کد خبر: 440885
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1399 - 18:44
اتاق اصناف اعلام کرد؛
واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب هستند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، اطلاعیه گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند و بازگشایی گام‌به‌گام واحدهای صنفی در استان‌ها و تهران صادر شد.

در پی آخرین مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اتاق اصناف ایران شیوه اجرای این طرح در واحدهای صنفی را مبتنی بر بخشنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور اعلام کرد.

در اطلاعیه اتاق اصناف ایران آمده است: «نظر به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر آغاز به کار بخشی از فعالان اقتصادی در سراسر کشور، بدینوسیله زمان، شیوه و چگونگی بازگشایی‌ها و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به اطلاع کلیه فعالان صنفی می‌رساند:

1. طرح گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند که مبتنی بر بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی است، در استان‌ها از تاریخ شنبه 23/1/1399 و در استان تهران از تاریخ شنبه 30/1/1399 با هماهنگی ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا آغاز خواهد شد.

2. واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

3. فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر FMCG (غیر سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده)، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

تبصره: مطابق مصوبه ابلاغی رستوان و غذای آماده (صرفا بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند

4. کلیه واحدهای صنفی در سراسر کشور موظفند تا تاریخ‌های اعلام‌شده فوق مطابق مصوبات و بخشنامه‌های پیشین ستاد ملی کرونا عمل کرده و تحت هیچ عنوان نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام نکنند.

اتاق اصناف ایران در خاتمه بار دیگر بر رعایت همه ضوابط و اصول بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شده و خواهد شد، تاکید کرده و اشعار می‌دارد اصناف، کسبه، فعالان صنفی و پیشه‌وران سراسر کشور حفظ سلامت آحاد جامعه را اولویت اصلی خود دانسته و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهند بود.

 

روابط عمومی اتاق اصناف ایران»

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید