Performancing Metrics

گرانی میلگرد به‌دلیل افزایش هزینه تولید | اتاق خبر
کد خبر: 447023
تاریخ انتشار: 1 مهر 1399 - 17:36
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران عنوان کرد
رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران درخصوص علت افزایش قیمت میلگرد در بازار اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت کالا در کشور، رشد قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید است که میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی فلزی نیز از این فرآیند مستثنی ...

به گزارش اتاق خبر به نقل از شهرآهن، حمیدرضا رستگارپور رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران افزود: مهم‌ترین مواد اولیه تولید میلگرد، شمش بیلت است که هم اکنون با افزایش قیمت و بعضا کمبود آن برای تولیدکننده‌ها مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران بیان کرد: کمبود شمش بیلت در کشور با کمبودهای دیگری که وجود دارد متفاوت است به این شکل که انبارهای تولیدکننده شمش بیلت همواره مملو از این شمش‌ها است، اما شاهد تزریق آنها به بازار و تولیدکننده‌های فولاد و فلزات نیستیم.

رستگار ادامه داد: متاسفانه دولت هم اکنون متولی قیمت‌گذاری روی شمش بیلت آلومینیوم همچنین میلگرد در کشور است که همین موضوع سبب عدم عرضه شمش بیلت به تولیدکنندگان میلگرد و دیگر محصولات فلزی شده است. وی تصریح کرد: از دیگر دلایل افزایش قیمت فولاد و آلومینیوم در کشور می‌توان به عرضه‌های اولیه شرکت‌ها در بورس نیز اشاره کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران ابراز کرد: مجاری و نظام عرضه محصول به بازار نیز هم اکنون توسط تولید صورت می‌گیرد و متاسفانه این بخش نیز با مشکلاتی مواجه است.

رستگار با ذکر این مطلب که تولیدکنندگان میلگرد آشنایی کامل با مصرف‌کنندگان بزرگ دارند، مطرح کرد: با وجود اینکه تولیدکنندگان، مشتریان بزرگ میلگرد را به خوبی می‌شناسند، اما ارتباط کاری با آنها وجود ندارد و دولت به اشتباه نظام توزیع را به دست گرفته است.

وی افزود: بهتر است دولت پای اتحادیه و تولیدکنندگان را در نحوه قیمت‌گذاری و توزیع کالا باز کند یا اینکه تمام این امور را به‌دست اتحادیه بسپارد و خود در بخش نظارت‌ها تمرکز کند. رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران در پایان اظهار کرد: در حال حاضر ساخت‌وساز مسکن افت پیدا کرده و تولید میلگرد بیشتر از تقاضای آن است که با وجود این هیچ کمبودی در بازار احساس نمی‌شود.

 

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید