Performancing Metrics

تمدید مهلت پرداخت وام کرونا تا آخر بهمن | اتاق خبر
کد خبر: 449892
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1400 - 15:33
به دنبال تمدید مهلت ثبت نام وام جدید کرونا، پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانک‌ها نیز تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در هفته گذشته کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت پرداخت وام جدید کرونا را که پیش از این تا پایان شهریورماه تصویب کرده بود، سه ماه دیگر و تا پایان آذر ماه تمدید کرد.

این تصویب در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا به ریاست معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تمدید زمان وام مشاغل آسیب‌ دیده از کرونا صورت گرفت و بر اساس آن صاحبان مشاغل ۱۴گانه آسیب دیده از کرونا در چهار گروه فرهنگ و هنر، گردشگری، ورزش و جوانان و حمل و نقل ریلی و هوایی تا پایان آذرماه می توانند برای دریافت وام  به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را کنند.

به دنبال تمدید مهلت ثبت نام وام جدید کرونا، پرداخت این وام از سوی بانک‌ها نیز با تمدید  مواجه شد.

پیش از این بانکها موظف بودند تا پایان آبان ماه تسهیلات حمایتی کرونا را پرداخت کنند اما علاء الدین اروجی، مدیرکل توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تمدید زمان پرداخت وام خبر داده و در تشریح جزییات این تصمیم می‌گوید: در کارگروه اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا دو اتفاق افتاد؛ یکی بحث تمدید تسهیلات کرونا که قبلاً تا پایان شهریور ماه تصویب شده بود و با تصویب کارگروه تا پایان آذرماه تمدید شد و دوم پرداخت تسهیلات ازسوی بانکها که تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی درباره نرخ سود تسهیلات و مدت بازپرداخت وام می‌گوید: روش کار به روال سابق است، طی یک دوره تنفس دو ماهه و بازپرداخت دوساله با نرخ سود ۱۲ درصد خواهد بود و متقاضیان می توانند با ورود به سامانه کارا اقدامات لازم را در خصوص ثبت نام انجام بدهند.

به گفته اروجی، تمام اطلاعات به صورت سیستمی در اختیار بانک قرار داده می‌شود و پرداخت وام پس از بررسی و تایید بانک صورت می‌گیرد.

صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا در چهار رسته گردشگری، فرهنگ وهنر، حمل و نقل ریلی و هوایی و ورزش و جوانان جهت ثبت‌نام و بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی کرونا می‌توانند به سامانه کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به نشانی https://kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

 
 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید