Performancing Metrics

دادگاه آفریقای جنوبی:مخالفت با صهیونیسم به معنای یهودی ستیزی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 451726
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1400 - 21:11
جنبش حماس استقبال کرد؛
عضو ارشد جنبش حماس از حکم دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی مبنی بر اینکه مخالفت با صهیونیسم به معنای یهودی ستیزی نیست، استقبال کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر به نقل از المیادین، «موسی ابومرزوق» رئیس دفتر روابط بین الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای از حکم دادگاهی در آفریقای جنوبی مبنی بر اینکه مخالفت با صهیونیسم به معنای یهودی ستیزی نیست، استقبال کرد.

در بیانیه موسی ابومرزوق آمده است: از حکم تاریخی صادر شده در دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی که تأکید می‌کند مخالفت با صهیونیسم به معنای مخالفت با یهودیت نیست و انتقاد از صهیونیسم یهودی ستیزی محسوب نمی‌شود، استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: این حکم، حمایت قانونی و پشتیبانی سیاسی از مخالفان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی به شمار می‌رود و در حالی صادر می‌شود که رژیم اشغالگر در طول دهه‌های گذشته با ربط دادن انتقاد از خود با یهودی ستیزی، از کشورها و نیروهای مخالف خود باج خواهی کرده است.

ابومرزوق تصریح کرد: حکم قضائی دادگاه آفریقای جنوبی یک انگیزه قوی و تشویق کننده برای سایر طرف‌های قضائی در سراسر جهان است تا احکام قانونی و تدابیر قضائی مشابه صادر و اتخاذ کنند. این گونه احکام عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ می‌کند، رژیمی که تلاش می‌کند از احقاق حق ملت فلسطین و مبارزه آنها برای آزادی و بازگشت به وطن خود جلوگیری کند.

این مقام ارشد حماس خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر به نقض قوانین بین المللی، کنوانسیون ژنو و منشورهای سازمان ملل ادامه می‌دهد و همچنان به ارعاب و تهدید علیه کشورهایی که با اشغالگری آن در اراضی فلسطینی مخالف هستند، ادامه می‌دهد.

گفتنی است دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی این حکم را در واکنش به دادخواست نهاد غیردولتی کمیته حقوق بشر آفریقای جنوبی به نیابت از شورای وکلای یهودی آفریقایی جنوبی صادر کرد.

در نص حکم قضائی دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی آمده است که دو اصطلاح یهودیت و صهیونیسم مترادف نیستند و مخالفت با صهیونیسم به معنای یهودی ستیزی نیست و تفاوت ظریف و دقیقی بین این دو اصطلاح وجود دارد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید