Performancing Metrics

گلوله‌باران شهرهای اصلی اوکراین ادامه می‌یابد| اوکراین خواستار تحریم‌های سخت‌تر است | اتاق خبر
کد خبر: 452121
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1401 - 18:28
توپخانه ارتش روسیه روز چهارشنبه به گلوله‌باران شهرهای عمده در اوکراین پرداخت و در همین حال رئیس‌جمهور اوکراین از غرب خواست در اعمال تحریم‌های جدید و سخت‌تر بر ضد روسیه قاطعانه عمل کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از همشهری آنلاین تحریم‌های غرب بر ضد تهاجم روسیه در این هفته پس از انتشار گزارش‌ها درباره یافت شدن جنازه غیرنظامیان در شهرک بازپس‌گرفته‌شده بوچا در حومه کی‌یف که با شلیک از فاصله نزدیک کشته بودند، شتاب بیشتری پیدا کرد.‍

در حالیکه پاپ فرانسیس این موارد کشته شدن را «قتل‌عام» نامید،‌ رئیس کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه تحریم‌های بیشتری از جمله - بررسی ممنوعیت واردات انرژی- را بر ضد روسیه اعلام کرد. واشنگتن هم به نوبه خود قرار است روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را اعلام کند.

ولودیمیر زلنسکی هم روز چهارشنبه گفت لازم است غرب در برداشتن «گام‌هایی محکم‌تر» قاطعانه عمل کند.

او در سخنرانی از طریق ارتباط ویدئویی به قانونگذاران ایرلندی گفت: «هنگامی که سخنان جدید درباره تحریم‌ها را می‌شنویم..من نمی‌توانم عدم قاطعیت در آن را پس همه آنچه نیروهای روسی انجام داده‌اند، تحمل کنم.»

مقامات اوکراینی می‌گویند بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ جسد ممکن است در یک گور دسته‌جمعی در کلیسایی در بوچا در شمال کی‌یف دفن شده باشند. تصاویر ماهواره‌ای گرفته‌شده بوسیله یک شرکت خصوصی آمریکایی در هفته‌های پیش جنازه‌های غیرنظامیان نیز را در خیابانی در همین منطقه نشان می‌دهد.

مسکو که منازعه فعلی را «عملیات ویژه نظامی» برای خلع‌سلاح اوکراین می‌نامند، هدف قرار دادن غیرنظامیان را در بوچا را انکار کرد و شواهد ارائه‌شده را تقلبی صحنه‌آرایی‌شده بوسیله غرب برای بی‌اعتبار کردن خود شمرد.

به سمت جنوب، در شهر محاصره‌شده بندری ماریوپُل که در تقریبا تمام طول حمله روسیه که از ۲۴ فوریه آغاز شد، زیر بمباران بوده است، همچنان ده‌ها هزار نفر از ساکنان بدون غذا، آب و برق به دام افتاده‌اند.

سازمان اطلاعات نظامی انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد: «وضعیت انسانی در این شهر دارد بدتر می‌شود.» و ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین گفت افرادی که در تلاش برای گریز از این شهر هستند، مجبورند از خودروهای خودشان استفاده کنند.

ورشچوک گفت مقاما تلاش می‌کنند غیر نظامیان به دام‌افتاده از طریق ۱۱ کریدور بشردوستان تخلیه کنند.

نیروهای روسی که هفته گذشته از مواضع‌شان در بیرون کی‌یف عقب‌نشینی کردند، تمرکز تهاجم‌شان از پایتخت دور کرده‌اند و ستاد مشترک ارتش اوکراین می‌گوید شهر شمال شرقی خارکف، دومین شهر بزرگ این کشور همچنان زیر حمله است.

مقامات در منطقه شرقی لوهانسک روز چهارشنبه از ساکنان خواستند «تا زمانی که وضعیت امن است» از این منطقه که اوکراین انتظار دارد هدف تهاجم جدید روسیه باشد، خارج شوند.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید