Performancing Metrics

مخالفت شرکت فرودگاه‌ها با تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های هواپیمایی | اتاق خبر
کد خبر: 454033
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1401 - 11:24
عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن مخالفت با تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های هواپیمایی، گفت: قرار نیست از همه فرودگاه‌ها درآمد کسب کنیم.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم مرادی اظهار کرد: برخی مطالبات اجتماعی و در کنار آن مطالبات و پیگیری های سیاسی سبب شده تا شاهد احداث برخی فرودگاه ها بدون توجیه اقتصادی در کشور باشیم.

وی افزود: موضوع ساخت فرودگاه های غیر اقتصادی کشور تنها متعلق به سال های اخیر نیست بلکه در دهه های مختلف و در زمان پیش از انقلاب نیز اینگونه اقداماتی بوده و فرودگاه رامسر نیز به همین شیوه احداث شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: لازم است نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه به مدت پنج سال احداث هرگونه فرودگاه جدید را ممنوع کرده و بودجه و اعتبارات موجود را بر اساس ماده 53 قانون احکام دایمی کشور صرف توسعه زیرساخت و بهبود کیفیت فرودگاه های موجود و بروز رسانی زیرساخت های هوانوردی مورد نیاز صنعت کنیم.

 وی درباره یکپارچه سازی مدیریت فرودگاه های کشور گفت: در تمام دنیا فرودگاه هایی با اهداف نظامی، نفتی و غیره فعال هستند که همگی جزو فرودگاه های اختصاصی بوده و قرار نیست از آن ها درآمدی کسب شود و هم سو با خدمات عمومی قرار گیرند و یا احداث این قبیل فرودگاه ها بار مالی مضاعف به دولت و بودجه عمومی کشور وارد آورد.

مرادی با مخالفت در خصوص ایجاد کنسرسیوم شرکت های هواپیمایی گفت: اجازه بدهیم بازار ساز و کار خود را به پیش ببرد، بخش خصوصی باید به کار خود ادامه دهد و مخالف دخالت دولت در امور بخش خصوصی هستم و بایست تا حد ممکن دولت در حوزه تصدی گری صنعت هوانوردی کشور کوچک شود.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید