Performancing Metrics

رجال : اتاق بیش از حد سیاسی شده است | اتاق خبر
کد خبر: 92374
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1393 - 14:50
رئیس انجمن قطعه سازان گفت: صنعت قطعه سازی کشور هم اکنون نیازمند 8.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید است که به نظر می رسد دولت باید برای تامین آن تدبیر کند. ...
رئیس انجمن قطعه سازان گفت: صنعت قطعه سازی کشور هم اکنون نیازمند 8.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید است که به نظر می رسد دولت باید برای تامین آن تدبیر کند.
محمدباقر رجال، در گفتگو با ستادخبری ائتلاف بزرگ، با تاکید بر اینکه صنعت قطعه سازی کشور باید احیا شود، گفت: باید به جایی برسیم که شرکت‌های قطعه‌سازی کشور قراردادهای طراحی قطعه، تولید و نصب آن‌ را به صورت یکجا با خودروسازان منعقد کنند. عضو ائتلاف بزرگ، افزود: در این زمینه پیشنهادی از سوی انجمن به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای رقابت پذیر کردن صنعت قطعه‌سازی کشور ارائه شده است که یکی از موارد مطرح در آن نیاز به 8.2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای نوسازی صنایع قطعه‌سازی کشور است. وی تصریح کرد: خودروسازان هم‌اکنون با مشکل فروش مواجه هستند و مردم خودروها را با قیمت‌های فعلی نمی‌پذیرند ؛ بنابراین وقتی فروش خودرو کاهش می‌یابد خودروساز فشار آن‌را به قطعه‌سازان در پرداخت مطالبات آن‌ها منتقل می‌کند. به گفته رجال، هم‌اکنون با تعداد زیادی شرکت قطعه‌سازی مواجه هستیم که از ناحیه تامین نقدینگی تحت فشار قرار دارند که باید دولت برای آنها فکری کند. وی اظهار داشت: اتاق های بازرگانی تهران و ایران اصولا چون اسم بازرگانی را در ابتدای اسم خود دارند، بیشتر مساله بازرگانی را دیده‌اند و بخش صنعت و تولید در اولویت دوم قرار گرفته‌اند. به گفته رجال، اتاق بیش از حد لازم سیاسی شده و لازم است بخش تولید در بخش صنعت، معدن و کشاورزی در اولویت قرار گیرد و تولید به حمایتی که در این مسیر می‌تواند موثر باشد، نیاز دارد چراکه بخش بازرگانی نیاز به تقویت تولید دارد. رییس انجمن قطعه‌سازان تاکید کرد: اتاق باید به‌عنوان واقعی خود یعنی پارلمان بخش خصوصی بازگردد.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید