Performancing Metrics

کیانی در گفتگو با اتاق نیوز: صنعت پلیمر ایران هرچه سریعتر به روز شود | اتاق خبر
کد خبر: 101440
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1394 - 10:24
اتاق نیوز: عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: صنعت پلیمر و پلاستیک ایران، با توجه به فضای به وجود آمده از توافق لوزان، باید هر چه سریع تر خود را به روز و کارآمد سازد....
اتاق نیوز: عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: صنعت پلیمر و پلاستیک ایران، با توجه به فضای به وجود آمده از توافق لوزان، باید هر چه سریع تر خود را به روز و کارآمد سازد.
کیا کیانی مدیر عامل شرکت بهین انرژی سرآمد با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت پلیمر و پلاستیک ایران، به خبرنگار اتاق نیوز اعلام کرد: در سال های گذشته صنعت مربوطه نتوانسته است؛ رشد مطلوبی داشته باشد و از تکنولوژی روز دنیا در تولید محصول استفاده کند. وی ادامه داد: آنچه که در سطح بین الملل برای صنعت پلیمر و پلاستیک رخ داده است با آنچه که در ایران شاهد هستیم؛ اصلا قابل مقایسه نیست. در کشورهای صنعتی، نوع و شیوه تولید کالا تغییر یافته است یا اینکه شرکت های بزرگ، شرکت های کوچک تر را خریداری کرده و به هلدینگ تبدیل شده اند. کیانی با مد نظر قرار دادن انزوای صنعت پلیمر و پلاستیک ایران در سطح بین الملل افزود: این شرایط زمان بسیار مناسبی است تا صنعت مربوطه بتواند از تکنولوژی روز و نوین در سطح بین الملل استفاده کند به طوری که منجر به ارتقاء کیفیت و رتبه صنعت پلیمر و پلاستیک کشورمان شود. وی با تاکید بر نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر صنعت پلاستیک و پلیمر گفت: افزایش نرخ ارز در این صنعت پیامدهای مثبت و منفی را به همراه دارد؛ به طوری که افزایش نرخ ازر منجر می شود تا ارزش محصول صادراتی افزایش یابد و از سویی دیگر با توجه به اینکه صنایع مربوطه نیاز به مواد اولیه وارداتی دارد؛ افزایش نرخ ارز می تواند کیفیت محصول تولیدی را کاهش دهد. این فعال صنعت پلیمر و پلاستیک یادآور شد: قیمت کنونی دلار برای واردات مواد اولیه و همچنین صادرات محصول مناسب ارزیابی می شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید