Performancing Metrics

کنگره آمریکا اختیار دیگر اعضای 1+5 را به دست گرفته است | اتاق خبر
کد خبر: 102354
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1394 - 13:42
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تصمیم اخیر کنگره در موضوع هسته‌ای ایران در تعارض با توافقات بین‌المللی است، گفت که آمریکا با...
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تصمیم اخیر کنگره در موضوع هسته‌ای ایران در تعارض با توافقات بین‌المللی است، گفت که آمریکا بازی پلیس خوب و پلیس بد را برای رسیدن به اهدافش درست کرده است.
اتاق نیوز - سید حسین نقوی حسینی در واکنش به حمایت اوباما از طرح کنگره آمریکا برای نظارت و اعلام تایید نهایی توافق احتمالی با ایران در موضوع هسته‌ای گفت: خیز کنگره آمریکا برای نظارت و کنترل رفتار دولت آمریکا در حال به ثمر رسیدن است و به نظر می‌رسد که اوباما در مقابل کنگره تسلیم شده است. وی افزود: این اتفاق نشان می‌دهد که مسائل داخلی آمریکا و اختلافات بین کنگره و رئیس جمهور به نفع کنگره در حال پیشروی است. بنابراین می‌توان گفت که اعتقاد ما مبنی بر این که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و نمی‌شود روی قول آنها حساب کرد در حال رسیدن به واقعیت است و نشان می‌دهد بین بیان و عمل آمریکایی‌ها تفاوت و اختلاف وجود دارد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی آمریکایی‌ها در چنین موضوعی سیاست دو گانه اتخاذ کرده و به قول و عهدشان عمل نمی‌کنند این تهدید به وجود می‌آید که در آینده و بعد از توافق آنها چطور می‌خواهند به قول و عهدشان عمل نمایند؟ طبیعی است که این اتفاق رخ نمی‌دهد و در نهایت بی‌اعتمادی مردم و دولت ما نسبت به آمریکایی‌ها و وعده‌هایشان بیشتر می‌شود. نقوی حسینی با بیان یان که آمریکایها قصد انجام وعده‌هایشان را به صورت نسیه دارند گفت: در این شرایط در این که آمریکا به تمامی وعده‌هایشان به طور کامل عمل کنند تردید وجود دارد. این موضوع نیز نشان دهنده‌ی این است که طبق پیش بینی ‌ها در داخل آمریکا بازی پلیس خوب و پلیس بد درست کردند تا به اهدافشان دست پیدا کنند. در حال حاضر پلیس خوب به پلیس بد نزدیک شده و مسیرشان یکی می‌شود. وی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت‌ها بعد از امضای توافق‌نامه‌ای باید پاسخگوی تعهداتشان باشند گفت: قطعا اگر در داخل کشوری اختلاف و درگیری وجود دارد دولت موظف به حل مسائل داخلی خود است و در عین حال باید به توافق پایبند باشند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چنین شرایطی با رویکرد جدید آمریکا 5 کشور عضو گروه 1+5 دچار مشکل خواهند شد؛ چون به نظر می‌رسد که اختیارات آنها نیز در کنگره آمریکا خلاصه می‌شود و کنگره برای آن دولت‌ها تصمیم می‌گیرد. این رویه با استقلال کشورها و روند توافق بین‌المللی در تعارض است. وی در پایان گفت: اکنون زمانی است که کشورهای 1+5 باید تکلیفشان را با آمریکا حل کنند . این که آیا آنها اختیارشان را به کنگره می‌دهند یا این که روند دیگری در پیش می‌گیرد. اگر قرار است اختیار آنها در دست کنگره باشد بهتر است آن را رسما اعلام کنند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید