Performancing Metrics

محیط زیست فکر اساسی برای ماندگاری آب در تالاب هامون داشته باشد | اتاق خبر
کد خبر: 105211
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1394 - 10:23
رئیس فراکسیون نجات تالاب هامون در مجلس گفت: سازمان محیط زیست باید فکر اساسی برای ماندگاری آب در تالاب هامون داشته باشد و راهکاری برای آن در نظر گیرد؛ چراکه یکی از مشک
رئیس فراکسیون نجات تالاب هامون در مجلس گفت: سازمان محیط زیست باید فکر اساسی برای ماندگاری آب در تالاب هامون داشته باشد و راهکاری برای آن در نظر گیرد؛ چراکه یکی از مشکلات بزرگ خشکی این تالاب بحث طوفان‌های شن و ماسه است که این معضل بیشتر مردم را آزار می‌دهد.
اتاق نیوز -  سید باقر حسینی، با هشدار نسبت به مهاجرت تعداد زیادی از مردم به دلیل طوفان‌های شن برخاسته از این تالاب، افزود:‌ متاسفانه برای رفع این بحران هیچ اقدامی از سوی سازمان محیط زیست انجام نشده و مردم همچنان با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند. حسینی درباره آخرین وضعیت نجات تالاب هامون،‌ افزود: متاسفانه سازمان محیط زیست به هیچ وجه پاسخگوی آخرین اقدامات انجام شده خود برای نجات این تالاب نیست و هر بار که نسبت به این مهم سوال پرسیده شده پاسخ‌های شفافی ارایه نمی‌شود. این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تاحدودی آب به قسمت شمالی تالاب هامون سرازیر شد، تصریح کرد:‌ نکته قابل تامل آنجا است که این آب‌ها دوام زیادی نداشته و با شروع فصل گرما بخار شده و بازهم تالاب هامون را با معضل خشکی روبرو می‌سازد. حسینی با بیان اینکه معضل طوفان شن و ماسه باعث مهاجرت تعداد زیادی از مردم در آن منطقه شده است، تاکید کرد:‌ گاهی نیز مشاهده می‌شود که بخش اعظمی از منازل مسکونی در آن منطقه زیر شن و ماسه‌ها فرو رفته و در این شرایط عرصه را برای زندگی مردم تنگ کرده است. نماینده مردم سیستان در مجلس نهم،‌ افزود: در ابتدای سال گذشته دولت دستور تثبیت هزار هکتار از اراضی این تالاب را صادر کرد تا این گرد و خاک کاهش یابد، اما متاسفانه با وجود گذشت یکسال هیچ اقدامی انجام نشده و در کنار همه این مسایل محیط زیست نیز همکاری لازم را برای رفع این معضل ندارد. رئیس فراکسیون نجات تالاب هامون مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان محیط زیست اواخر سال گذشته اعلام کرد که برای نجات این تالاب قرار است طرحی ارایه شود اما حال با گذشت چند ماه از این خبر،‌ هنوز هیچ طرحی در این زمینه ارایه نشده است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید