Performancing Metrics

احتمال حرکت کره جنوبی به سمت ساخت سلاح هسته‌ای | اتاق خبر
کد خبر: 105559
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1394 - 14:58
یک کارشناس آمریکایی مسائل هسته‌ای هشدار داد که ممکن است کره‌جنوبی برای مقابله با تهدید تسلیحات هسته‌ای پیون یانگ، به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت کند....
یک کارشناس آمریکایی مسائل هسته‌ای هشدار داد که ممکن است کره‌جنوبی برای مقابله با تهدید تسلیحات هسته‌ای پیون یانگ، به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت کند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، چارلز فرگوسن، رییس موسسه دانشمندان آمریکایی با اعلام این موضوع مدعی شده است که شرایط ژئوپولتیک خارجی و سیاسی داخلی می‌تواند باعث شود تا متحدان قابل اعتماد آمریکا مثل کره جنوبی و ژاپن تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای بگیرند. این کارشناس مسائل هسته‌ای هم‌چنین گفت:‌ اگر ژاپن و کره جنوبی به این اطمینان برسند که آمریکا نمی‌تواند به صورت سازنده و قابل اعتمادی با تهدید برنامه هسته‌ای کره شمالی مقابله کند؛ ممکن است برخی از مقامات نظامی این دو کشور رهبران آن‌ها را قانع کنند تا به سمت ساخت سلاح هسته‌ای گام بردارند. او افزود: در نهایت اگر ژاپن تصمیم به ساعت سلاح هسته‌ای بگیرد، کره جنوبی نیز متقاعد به حرکت در این مسیر خواهد شد. چرا که رهبران کره جنوبی نمی‌توانند علاوه بر تهدید کره شمالی در معرض خطر سلاح‌های هسته‌ای ژاپن نیز قرار بگیرند. این کارشناس آمریکایی هم‌چنین مدعی شد که کره جنوبی می‌تواند با دارا بودن 2500 کیلوگرم پلوتونیوم تولید شده از چهار راکتور آب سنگین تحت فشار خود (PHWRS) در تاسیسات هسته‌ای ولسانگ، 461 کلاهک هسته‌ای بسازد. به محض آن که کره جنوبی بتواند چند کلاهک هسته‌ای ساخته و آن را بر روی موشک‌های خود نصب کند می تواند یک حمله غافلگیرانه هسته‌ای را علیه کره شمالی و یا حتی چین انجام دهد. در ادامه این گزارش آمده است: یکی از مسائلی که می‌تواند سئول را به سمت ساخت سلاح هسته‌ای تشویق کند، آن است که واشنگتن و پکن را در موضوع خلع تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ جدی‌تر کند. انجام مراحل اولیه ساخت بمب‌های هسته‌ای در سئول ممکن است حدود 5 سال طول بکشد. فرگوسن هم‌چنین مدعی شد که راکتور تحقیقاتی هانارو که درموسسه انرژی اتمی و تحقیقات کره جنوبی قرار دارد؛ در صورتی که به صورت تمام وقت فعالیت کند می‌تواند سالانه 11 کیلوگرم پلوتونیوم مناسب برای ساخت تسلیحات هسته‌ای تولید کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید