Performancing Metrics

یک مقام مسئول:استقبال شرکت های خارجی برای مشارکت در پروژه های زغالسنگ ایران | اتاق خبر
کد خبر: 106706
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1394 - 15:11
مدیرعامل شرکت زغالسنگ البرز مرکزی گفت:مذاکرات ایران با 1+5 شرایط بین المللی را تغییر داده به طوری که امروز شرکتهای خارجی به ویژه اروپایی از همکاری با ایران در زمینه زغ...
مدیرعامل شرکت زغالسنگ البرز مرکزی گفت:مذاکرات ایران با 1+5 شرایط بین المللی را تغییر داده به طوری که امروز شرکتهای خارجی به ویژه اروپایی از همکاری با ایران در زمینه زغالسنگ استقبال زیادی می کنند.
به گزارش ایرنا، روانبخش امیری در جمع خبرنگاران اعزامی به سوادکوه، اظهار داشت: یک شرکت آلمانی به تازگی برای همکاری در پروژه بازسازی و نوسازی کارخانه زغالشویی قدیم این منطقه ابراز آمادگی کرده و اکنون پیشنهادات خود را از نظر فنی و اقتصادی ارایه داده و پس از بررسی های لازم ، چنانچه شرایط مطلوب بود، همکاری آغاز خواهد شد. وی تصریح کرد: اقتدار ایران در مذاکرات مزبور، پیامد تحول در بینش شرکت ها برای همکاری با ایران در زمینه های مختلف به ویژه در بخش معدن و صنایع معدنی را به دنبال داشته و این مساله اهمیت جدی دارد. امیری یادآور شد: شرایط زیست محیطی موجب شده تا امروز شمار زیادی از شرکتهای اروپایی با بیکاری مواجه شوند و اکنون برای بخش دولتی و خصوصی ایران فرصتی فراهم شده تا از ظرفیت شرکت های خارجی به نحو مطلوب استفاده کند. به گفته وی، موضوع ایمنی در معادن زغالسنگ به عنوان یک فاکتور اصلی محسوب می شود و می توان در قالب همکاری های مشترک با شرکتهای خارجی نسبت به ارتقا ایمنی معادن به ویژه در بخش زغالسنگ اقدام کرد. امیری تصریح کرد: شیوه استخراج زغالسنگ از معادن البرز مرکزی به روش سنتی صورت می گیرد که این امر یکی از مشکلات فعالیت در این بخش است و می توان با همکاری شرکتهای خارجی نسبت به بهره گیری از فناوریهای روز و مکانیزه کردن روش استخراج اقدام کرد. مدیرعامل شرکت زغالسنگ البرز مرکزی با بیان اینکه ماهیانه 9 تا 10 هزار تن زغالسنگ از این واحد با خط آهن به ذوب آهن اصفهان برای کک سازی انتقال می یابد، گفت: زرند کرمان نیز ماهانه 9 تا 10 هزار تن از طریق جاده، زغال ارسالی این شرکت را دریافت می کند. وی احداث کارخانه زغالشویی به ظرفیت سالانه 500 هزار تن را از برنامه های این واحد ذکر کرد که تا پایان فروردین ماه 1394 پیشرفت فیزیکی 75 درصدی دارد و انتظار می رود با تزریق به موقع اعتبارات ارزی و ریالی، امسال فعالیت آن آغاز شود. امیری کارخانه کک سازی به ظرفیت 300 هزار تن و نیروگاه بازیافت حرارتی با قدرت تولید 25 مگاوات برق را به عنوان دیگر طرحهای در دست اقدام نام برد که براساس مصوبه شورای اقتصاد به اجرا گذاشته شده و با مسایل زیست محیطی منطقه هم مطابقت دارد. وی تدوین طرح جامع زغالسنگ کشور را به منزله نقشه راه برای این بخش دانست و گفت: انتظار می رود با اجرای این طرح شاهد افزایش میزان زغال تولیدی و بهره گیری از فناوری نوین برای استخراج و فرآوری آن باشیم. امیری رونق فعالیت در معادن زغالسنگ را موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این بخش دانست و افزود: اکنون مجموعه البرز مرکزی از اشتغال مستقیم یک هزار و 800 نفر بهره می گیرد و اشتغال غیرمستقیم نیز حدود پنج برابر این میزان برآورد شده است. وی اظهار امیدواری کرد: اجرای طرحهای در دست اقدام و طراحی شده حداقل اشتغال مستقیم چهار هزار نفر را در پی داشته باشد و زمینه اشتغال غیر مستقیم چهار تا پنج برابر این رقم را فراهم سازد. ستاد مرکزی شرکت زغالسنگ البرز مرکزی در فاصله 48 کیلومتری جنوب قائم شهر در منطقه سوادکوه بین دو شهر زیرآب و پل سفید در ابتدای جاده آلاشت در محدوده ای به نام آزادمهر قرار دارد. حوزه زغالسنگ البرز مرکزی به وسعت 30 هزار کیلومتر مربع در دامنه شمالی رشته کوههای البرز امتداد دارد. شرکت زغالسنگ البرز مرکزی از واحدهای تحت پوشش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید