Performancing Metrics

شکست کامل در سرمایه گذاری در شرکتهای کارآفرین معنا ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 106740
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1394 - 15:36
مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری ماجراجویانه با بیان این که در حال حاضر 300 طرح کسب و کار مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته است از آغاز مشارکت این شرکت با 10 طرح دانش بنیان برا
مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری ماجراجویانه با بیان این که در حال حاضر 300 طرح کسب و کار مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته است از آغاز مشارکت این شرکت با 10 طرح دانش بنیان برای سرمایه‌گذاری خبر داد.
اتاق نیوز - دکتر حامد ساجدی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان این شرکت سرمایه گذاری و یک شرکت دانش بنیان در جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی گفت: تاکنون 800 طرح کسب و کار از سوی این شرکت شناسایی شده و از این تعداد 300 طرح مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که 10 طرح تحت حمایت این شرکت قرار گرفته‌اند. وی با بیان این که حمایت‌های این شرکت در قالب سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت:‌این شرکت از طریق خرید سهام شرکتهای دانش بنیان علاوه بر کاهش ریسک طرح کسب و کار کمک‌هایی در حوزه‌های راهبری، مدیریتی، بازاریابی و سازمان‌دهی داخلی به شرکتهای دانش بنیان ارائه می‌کند. ساجدی با بیان این که این شرکت در سه حوزه مدیریت منابع سلامت و سبک زندگی تمرکز ویژه دارد، خاطرنشان کرد:‌ مشارکت با یکی از شرکتهای دانش بنیان که در حوزه تشخیص و توانبخشی شنوایی با تمرکز بر روی سیستم‌های کاشت حلزونی شنوایی فعال است، همکاری داریم. وی طرح ساخت ربات‌های کمک حرکتی برای معلولان جسمی – حرکتی را از دیگر طرح‌های مورد حمایت این شرکت عنوان و اضافه کرد: علاوه بر آن با طرح تولید و ارائه خدمات پرینترهای سه بعدی نیز همکاری داریم. ساجدی با اشاره به حمایتهای این شرکت در حوزه مدیریت منابع آب اضافه کرد:‌ این شرکت در طرح مدیریت منابع برق و آب که به منظور غلبه بر بحران کمبود آب در ایران و منطقه کاربرد دارد ورود پیدا کرده و با تیم دیگری که در حوزه کنترل هوشمند سابقه‌ای داشته است، همکاری دارد. وی همچنین از حمایت شرکت از طرح درمان سرطان با روش تحریک الکتریکی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌علاوه بر آن مشارکت‌هایی با طرح تولید گیم بر روی پلتفرم‌های سیستم‌های هوشمند چون تبلت و موبایل داریم. ساجدی ترویج مفاهیم تکنولوژی برای دانش‌آموزان را از دیگر طرح‌های مشارکتی شرکت عنوان کرد و ادامه داد: از آنجایی که حمایتهای این شرکت در قالب خرید سهام است لذا دو طرف در میزان سود و زیان نیز شریک خواهند بود. از این رو در صورتی که طرح کسب و کاری موفق نبود مشکلی برای شرکتهای دانش بنیان ایجاد نخواهد شد. ساجدی با تاکید بر این که این مدل حمایت برخلاف مدل ارائه تسهیلات و وام است، خاطرنشان کرد: در مدل ارائه تسهیلات در صورتی که صاحبان تسهیلات به موفقیت دست پیدا نکنند کارآفرین باید کل وام را به صندوق‌ها برگرداند. وی در عین حال با تاکید بر این که معمولا در شرکتهای کارآفرین شکست صددرصد وجود ندارد توضیح داد: در شرکتهای کارآفرین در صورتی که طرح اول با شکست مواجه شود با چرخشی در کسب و کار به حوزه‌های دیگر فناوری ورود خواهند کرد که توفیقاتی برای آنها حاصل خواهد شد. مدیرعامل این شرکت سرمایه گذاری ماجراجویانه (Venture Capital) با تاکید بر این که این شرکت از زیرمجموعه‌های یک بانک خصوصی است، اظهار داشت: در صددیم که برنامه‌هایی که موجب تجمیع کارآفرینان می‌شود ورود کنیم که در این راستا با بسیاری از نهادها و برخی از دانشگاه‌ها با امضاء تفاهم‌نامه‌ تعاملات جدی داریم. وی با بیان این که طرح‌های پذیرفته شده برای مشارکت باید به بلوغ اولیه رسیده باشند، ادامه داد: ایده‌های خامی که فعالیت جدی در آنها صورت نگرفته است مورد حمایت این شرکت قرار نمی‌گیرد ولی در عین حال اگر ایده‌ای جذاب باشد مدل‌های مشارکتی خاصی برای آنها در نظر می‌گیریم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید