علت خونریزی معده مصرف مسکن‌ها است | اتاق خبر
کد خبر: 108740
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1394 - 09:45
رییس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه شایع‌ترین علت خونریزی معده مصرف مسکن‌ها است، گفت: خطر خونریزی در افرادی که همراه داروهای ضدالتهابی غیراست...
رییس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه شایع‌ترین علت خونریزی معده مصرف مسکن‌ها است، گفت: خطر خونریزی در افرادی که همراه داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی، داروهای ضدانعقادی نیز مصرف می‌کنند، بیشتر است.
اتاق نیوز - دکتر ناصر ابراهیمی دریانی با بیان اینکه شدت خونریزی را از نوع ظاهر شدن آن می‌توان تشخیص داد، گفت: شایع‌ترین علت خونریزی معده مصرف مسکن‌ها به ویژه مسکن‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند بروفن، آسپرین و دیکلوفناک است. این فوق تخصص گوارش و کبد تصریح کرد: خطر خونریزی معده با مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی در افراد مسن و بیمارانی که سابقه زخم اثنی عشر دارند و افرادی که همراه این نوع داروها، داروهای ضد انعقادی و ضد پلاکتی مانند آسپرین نیز مصرف می‌کنند، بیشتر است. وی در خصوص علت خونریزی معده بیان کرد: زخم‌های پپتیک معده از علل خونریزی است و اغلب شروع زخم‌های اثنی عشر بیشتر از معده است که در 20 درصد موارد اولین تظاهرات زخم‌های اثنی عشر و معده به صورت خونریزی است. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران علت خونریزی معده را در بعضی مواقع ناشی از سرطان معده دانست و افزود: در این بیماران خونریزی معده به صورت کم خون شدن، مدفوع سیاه و در صورت شدید بودن خونریزی به شکل استفراغ خونی ظاهر می‌شود. رییس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه علت‌های نادر دیگری نیز برای خونریزی معده وجود دارد، در پایان خاطر نشان کرد: وجود واریس مری و معده (گشاد شدن رگ‌ها) و به ویژه بیماری نارسایی کبدی می‌تواند باعث خونریزی معده شود. بنابراین در صورت خونریزی‌های شدید باید مشکل واریس را هم مدنظر داشت.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید