Performancing Metrics

ویژگی های جدید در نسخه بعدی سیستم عامل موبایل اپل | اتاق خبر
کد خبر: 109967
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1394 - 10:15
در تازه ترین اخباری که از iOS 9 فاش شده است، اضافه شدن ویژگی هایی تازه به چشم می خورد که از جمله می توان به قابلیت فورس تاچ و بهبود در آی مسیج، صفحه کلید iOS و اپلیکیشن های
در تازه ترین اخباری که از iOS 9 فاش شده است، اضافه شدن ویژگی هایی تازه به چشم می خورد که از جمله می توان به قابلیت فورس تاچ و بهبود در آی مسیج، صفحه کلید iOS و اپلیکیشن های سلامتی اشاره کرد.
ویژگی های جدید در سیستم عامل موبایل اپل در تازه ترین اخباری که از iOS 9 فاش شده است، اضافه شدن ویژگی هایی تازه به چشم می خورد که از جمله می توان به قابلیت فورس تاچ و بهبود در آی مسیج، صفحه کلید iOS و اپلیکیشن های سلامتی اشاره کرد. به گزارش«تابناک» سیستم عامل موبایل اپل یکی از سیستم عامل هایی است که به انصاف باید گفت در هر نسخه جدید امکاناتی بسیار عالی را در کنار بهینه سازی های عملکردی و امنیتی به کاربران ارائه میکند. البته و هرچند که نسخه 8 این سیستم عامل نتوانست آنگونه که باید توجه متخصصان و تحلیل گران را به خود جلب کند، اما نسخه 9 گویا قرار است امکاناتی خوب و بهینه را در اختیار کاربران قرار دهد. مهم ترین تغییری که در iOS 9 اضافه شده است، قابلیت فورس تاچ (Force Touch) است که در حال حاضر بر روی اپل واچ و برخی کامپیوترهای مک وجود دارد که گفته می شود قرار است به آیفون 6اس و آیفون 6اس پلاس نیز اضافه شود. در واقع این دو گوشی دارای صفحه نمایش ویژه ای هستند که اجزاء خاص لازم برای پشتیبانی از این فناوری را دارا هستند. آیفون 6اس نیز مانند تاچپد مکبوک بازخورد لمسی real-time را برای کاربران فراهم می کند، به این معنا که کاربران زمانی که از حرکات فورس تاچ استفاده می کنند، پاسخی فیزیک دریافت می کنند: ویژگیهای جدید در سیستم عامل موبایل اپل سایت بی.جی.آر به نقل از 9to5mac نوشته، این ویژگی نه تنها در اپ های اپل، بلکه در اپ های سایر تولید کنندگان نیز کاربرد دارد و توسعه دهندگان می توانند از آن در طراحی اپ های iOS استفاده کنند. کاربرانی که در حال حاضر با حرکات فورس تاچ در مک بوک کار می کنند، می توانند کارکردهای مشابهی را در نقشه، تقویم و دیگر اپ های iOS 9 مشاهده کنند. علی رغم آن که این ویژگی بسیار جالب توجه است، اما کاربرد آن در آیفون به اندازه ساعت های اپل ضروری و لازم نیست. در واقع فورس تاچ در آیفون 6اس بیشتر برای سرعت بخشیدن به کار با این گوشی به کار می آید به طوری که می تواند جایگزین برخی کاربردهای نگه داشتن طولانی دکمه آیفون شود. در حالی که فورس تاچ می تواند باعث تمایز آیفون 6اس با دیگر گوشی های اپل شود، سایر ویژگی های iOS 9 برای تمام دستگاه هایی که آن را اجرا می کنند یکسان خواهد بود. از جمله این تغییرات اضافه شدن پشتیبانی از Apple Pay در کشور کانادا است، هرچند هنوز زمان آن مشخص نشده است. آی مسیج (iMassage) نیز چند ویژگی جدید از جمله پشتیبانی از اعلام خوانده شدن پیام در چت های گروهی و همچنین گزینش مخاطبان خاص برای فعال کردن این ویژگی در قبال آنها را تجربه می کند. به این ترتیب کاربران آن می توانند مشخص کنند که کدام مخاطبان از خوانده شدن پیامی که فرستاده اند خبردار شوند، در حالی که این ویژگی قبلا برای تمام کاربران یا هیچ یک از آنها باید فعال می شد. بهبود دیگر در iOS 9 به صفحه کلید آن مربوط است که طراحی بزرگ تری برای آن در نظر گرفته شده است و علاوه بر ان در حالت پورتره کنترل های بیشتری به آن اضافه می شود. همچنین اپل قصد دارد ویژگی کوئیک تایپ (QuickType) را مطلوب تر سازد. نهایتا، اپل در نظر دارد اپ گیم سنتر را کنار بگذارد و اطلاعات بیشتری را برای اپلیکیشن های سلامتی اضافه کند.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید