Performancing Metrics

دفاع اوباما از مذاکرات با ایران | اتاق خبر
کد خبر: 111318
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1394 - 12:57
اتاق نیوز - رئیس جمهور آمریکا ضمن دفاع از مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت که حتی با مشارکت واشنگتن هم اقدام نظامی نمی‌تواند مسئله هسته‌ای ایران را حل کند....
اتاق نیوز - رئیس جمهور آمریکا ضمن دفاع از مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت که حتی با مشارکت واشنگتن هم اقدام نظامی نمی‌تواند مسئله هسته‌ای ایران را حل کند.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با کانال 2 رژیم صهیونیستی ضمن دفاع از مذاکرات هسته‌ای، گفت: توافقی که از طریق مذاکره و نه از طریق اقدام نظامی حاصل شود، بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. باراک اوباما در این گفت‌وگو با تکرار این ادعا که ایران در برنامه هسته‌ای‌اش به دنبال دستیابی به سلاح است، بیان کرد: می‌توانم نه بر اساس امید، بلکه بر اساس واقعیت‌ها، شواهد و تحلیل‌های موجود، نشان دهم که بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، یک توافق قابل راستی‌آزمایی است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در ادامه با بیان این که گزینه نظامی نمی‌تواند این مشکل را حل کند، گفت: حتی اگر آمریکا نیز در چنین اقدامی مشارکت داشته باشد، اقدام نظامی تنها برنامه هسته‌ای ایران را بطور موقت به تاخیر خواهد انداخت، اما آن را از بین نخواهد برد. رئیس جمهوری آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ با دیده تردید و انتقادآمیز نگاه می‌کند و مدعی است جمهوری اسلامی ایران قابل اعتماد نیست و توافق با تهران نمی‌تواند اطمینان‌بخش باشد. اوباما در پاسخ به این سوال که آیا نگران اقدام نظامی یکجانبه رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران بدون مشورت با واشنگتن نیست، گفت: آنچه که می‌توانم به مردم اسرائیل بگویم این است که من نگرانی‌ها و ترس شما (در این زمینه) را درک می‌کنم. ایران و گروه ۱+۵ شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در اواسط فروردین ماه به یک تفاهم سیاسی درباره اجزای کلی توافق جامع درخصوص برنامه هسته‌ای ایران دست یافتند و تا پایان نهم تیر ماه فرصت دارند تا متن این توافق جامع را نهایی کنند. غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کند که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید