Performancing Metrics

گزارش عملکرد اقتصاد در سال ۹۳ | اتاق خبر
کد خبر: 115035
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1394 - 14:30
اتاق نیوز - جنجال ابلاغ و لغو فوری ممنوعیت قراردادهای زیریکسال،اعلام نرخ رشد اقتصادی سال۹۳،زمزمه ورود تعاونی ها به بورس،بروز تنش آبی در شهرهای جدید و حواشی کارتهای ...
اتاق نیوز - جنجال ابلاغ و لغو فوری ممنوعیت قراردادهای زیریکسال،اعلام نرخ رشد اقتصادی سال۹۳،زمزمه ورود تعاونی ها به بورس،بروز تنش آبی در شهرهای جدید و حواشی کارتهای سوخت دستکاری شده؛از اخبار مهم اقتصادی هفته بود.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از مهر، نمایندگان کارگری با ارسال نامه ای به وزارت کار خواستار تشکیل جلسه ویژه شورای عالی کار به منظور تصمیم گیری درباره افزایش ۲۰ هزارتومانی حق بن نقدی و یا تصویب فوری افزایش حق مسکن در دولت شدند. با دستور جدید معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل ممنوعیت قراردادهای زیر یکساله پس از گذشت چند روز از ابلاغ آن لغو شد. پس از سال‌ها، دوباره پرونده ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه کشور بازگشایی شده و با وعده‌های مسئولان بورس، قرار است مشکلات فرابورسی شدن تعاونی‌ها حل شود. رئیس سابق کانون بانک‌های خصوصی از توافقات جدید تمامی بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی برای رعایت نرخ‌های سود(کوتاه مدت و روزشمار) خبرداد و گفت: بر این اساس، تمام بانک‌ها رعایت نرخ‌های مقرر را پذیرفتند. بانک مرکزی جزئیات رشد اقتصادی ۳ درصدی و خلاصه گزارش تحولات اقتصادی ایران در بخش واقعی سال ۱۳۹۳ را منتشر کرد. بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس محاسبات مقدماتی و اوليه اداره حساب های اقتصادی اين بانک، توليد ناخالص داخلی کشور به قيمت پایه و به قيمت های ثابت سال ۱۳۸۳ در سال ۱۳۹۳ به ۲۰۳۱۵۹۶ ميليارد ريال رسيد که نسبت به رقم مشابه سال ۱۳۹۲ به ميزان ۳.۰ درصد رشد نشان می دهد. با وجود اینکه دولت مهم ترین دغدغه دو سال آینده خود را اشتغال و حل معضل بیکاری جوانان می داند، اما رئیس جمهور می گوید عملکرد دولت تاکنون در این خصوص رضایت بخش نبوده است. کارشاسان بازار کار بر این عقیده اند که هیچ یک از کلیدهای دولت تا به امروز نتوانسته قفل بازار کار کشور را باز کند. طی یکسال اخیر نرخ لبنیات۱۴.۷، تخم مرغ ۲۰.۳، برنج۸.۷، حبوب ۱۵، میوه های تازه۵۶.۵، سبزی های تازه ۱۳.۵، گوشت قرمز۷.۳، قند و شکر۴.۱، چای ۸.۲ و روغن نباتی ۰.۸ درصد افزایش و گوشت مرغ ۱۶.۶ درصد کاهش یافت. یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در واکنش به ادعای جایگاه‌داران مبنی بر وجود کارت‌های بنزین با سهمیه ۱۰۰۰ لیتری، گفت: تاکنون مصداقی مبنی بر دست‌کاری کارت‌های بنزین گزارش نشده است. معاون وزیر نیرو با اشاره به بروز بحران شدید آب در برخی شهرهای کشور، از اجرای طرح های اضطراری آبرسانی به این مناطق خبر داد. قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه تا ۲۰ سال آینده حدود دو سوم جمعیت جهان با کمبود شدید و نسبتا شدید آب مواجه می شوند گفت: ۵۱۷ شهر در سال گذشته دچار تنش آبی بودند که ۱۰ شهر دیگر نیز به آنها افزوده شد. رئیس سازمان حفظ نباتات از خروج کلیه ۲۵ کانتینر میوه آلوده شناسایی شده در مرز پیرانشهر از کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر حتی یک محموله نیز در مرز ایران وجود ندارد. به دنبال امضاي تفاهم نامه مالياتي اتاق اصناف با سازمان امور مالياتي کشور، ميزان افزايش ماليات بابت خوداظهاري عملکرد سال ۹۳ صاحبان مشاغل بند (ج) قانون ماليات‌هاي مستقيم بين ۸ تا ۱۸ درصد تعيين شد. سخنگوی دولت درتازه‌ترین اظهارات خود تاکید کرده که یارانه نان قطع نمی‌شود اما دیگر در کوچه و خیابان‌های پایتخت، کمتر نانوایی دولتی را می‌توان دید و این بساط نانوایی‌های آزادپز است که گسترده‌تر شده است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید