Performancing Metrics

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی: به ایران و مهار برنامه هسته‌ای این کشور نمی‌توان اطمینان کرد | اتاق خبر
کد خبر: 115551
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1394 - 08:30
اتاق نیوز - یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی با استناد به گزارش کذب وزارت خارجه آمریکا درباره ایران، مدعی شد نمی‌توان به جمهوری اسلامی اعتماد کرد....
اتاق نیوز - یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی با استناد به گزارش کذب وزارت خارجه آمریکا درباره ایران، مدعی شد نمی‌توان به جمهوری اسلامی اعتماد کرد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از فارس، «یوال اشتاینیتز» وزیر امور انرژی رژیم اسرائیل در سخنانی با دستاویز قرار دادن  گزارش منتشره وزارت خارجه آمریکا درباره مسئله تروریسم، مدعی شد که به ایران نمی‌توان اطمینان کرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، اشتاینیتز امروز (شنبه) با واکنش نشان دادن به گزارش سالیانه واشنگتن درباره تروریسم، گفت که وجود چنین گزارشی و تدام حمایت از تروریسم بین‌المللی از سوی ایران ثابت می‌کند که به این کشور در زمینه مهار برنامه هسته‌ایش نمی‌توان اطمینان کرد.

اشتاینتز با انتقاد از رویکرد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران، گزارش اخیر واشنگتن را «ناقوس مرگ» برای «توهم آمریکا مبنی بر اینکه کاهش تحریم‌ها در توافق موقت به تعدیل موضع ایران منجر می‌شود»، خوانده است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا در گزارشی جدید که روز جمعه منتشر کرد ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

واشنگتن همچنین با بیان این ادعا که ایران کماکان در فهرست نگرانی‌های این کشور در زمینه اشاعه تسلیحاتی قرار دارد ایران را به حمایت از تروریسم در خاورمیانه و تلاش برای گسترش نفوذ در این منطقه و آمریکای لاتین متهم کرده است.

در این گزارش 388 صفحه‌ای ادعا شده است  که تعداد حملات تروریستی در سال 2014 نسبت به سال ما قبل، 35 درصد افزایش داشته است. رقم مرگ‌ومیرهای ناشی از این حملات هم با رشد 81 درصدی مواجه بوده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش مزبور حمایت ایران از حماس و حزب‌الله لبنان را مصادیقی از آنچه «حمایت از تروریسم» خوانده‌اند قلمداد می‌کند.

حمایت ایران از دولت قانونی «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه هم در این سند مغرضانه شاهدی دیگر بر این مدعا گرفته شده است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید