Performancing Metrics

مذاکره تهران و مسکو برسر نحوه بازپس گیری شکایت ایران از روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 115934
تاریخ انتشار: 1 تیر 1394 - 07:32
اتاق نیوز - معاون وزیر امور خارجه ایران  تأکید کرد که تهران و مسکو به مذاکره درخصوص مکانیسم بازپس گیری شکایت ایران از روسیه به خاطر عدم تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰...
اتاق نیوز - معاون وزیر امور خارجه ایران  تأکید کرد که تهران و مسکو به مذاکره درخصوص مکانیسم بازپس گیری شکایت ایران از روسیه به خاطر عدم تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ ادامه می دهند.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که تهران و مسکو به مذاکره درخصوص مکانیسم بازپس گیری شکایت ایران از روسیه به خاطر عدم تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ ادامه می دهند. «مرتضی سرمدی» قائم مقام وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه خود با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد که مذاکرات ایران و روسیه درباره مکانیسم بازپس گیری شکایت ایران از مسکو به خاطر عدم تحویل موشک های زمین به هوای اس-۳۰۰ همچنان ادامه می یابد. سرمدی در ادامه گفت: ما به بررسی اصلاحات قرارداد ارسال اس-۳۰۰ از قبیل هزینه های جدید ادامه داده و درباره روش بازپس گیری شکایت عدم تحویل این موشک ها با روسیه به بحث و تبادل نظر ادامه می دهیم.

قرارداد تحویل سامانه پیشرفته دفاع موشکی اس-۳۰۰ به ایران در سال ۲۰۰۷ منعقد شد. بر اساس این قرارداد، مسکو متعهد شده بود که ۵ سامانه دفاع موشکی میان برد اس – ۳۰۰ به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به ایران بفروشد. اما برنامه تحویل این موشک ها در سال ۲۰۱۰ و به بهانه اعمال تحریم های سازمان ملل متحد لغو شد.

در واکنش به این اقدام، ایران با درخواست غرامت ۴ میلیارد دلاری از روسیه، به دیوان بین‌المللی داوری در ژنو شکایت کرد تا این که روز دوشنبه ۱۳ آوریل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، با امضای حکمی ممنوعیت تحویل سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس-۳۰۰ به ایران را لغو کرد.

گفتنی است این سامانه موشکی قادر است هواپیماها را در ارتفاع ۳۰ کیلومتری و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری هدف قرار دهد، گفته می شود این سامانه همچنین قابلیت رهگیری ۱۰۰ هدف را به صورت همزمان دارد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید