Performancing Metrics

روز ملی اصناف/ رییس اتاق اصناف ایران: نگاه تند برخی مسئولان امور مالیاتی، اصناف را سرخورده کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 116164
تاریخ انتشار: 1 تیر 1394 - 14:57
رییس اتاق اصناف ایران در مراسم گرامیداشت روزملی اصناف که امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت،معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد، اظهار داش
رییس اتاق اصناف ایران در مراسم گرامیداشت روزملی اصناف که امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت،معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد، اظهار داشت: حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط ضروری است و اصناف جزو معدود مجموعه هایی است که در حوزه های اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی،سیاسی و امنیتی تأثیرگذار است.
به گزارش اتاق نیوز، علی فاضلی با بیان اینکه خانواده بزرگ اصناف در مجموعه 8300 اتحادیه صنفی در کشور سازمان دهی شده اند، افزود: این نهاد در حوزه صادرات سهم ۵۰۰ میلیون دلاری را به خود اختصاص داده اند، اما با احتساب ظرفیت های گردشگری و هتلداری این رقم تا ۲ میلیارد دلار می تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد. وی گفت: اصناف تاکنون ۷ میلیون شغل را بدون کمک دولت ایجاد کرده اند و این در حالی است که طبق آمار رسمی برای ایجاد هر شغل حدود ۱۶۰ میلیون تومان هزینه می شود.  در حوزه اقتصادی در مجموع، ۲ میلیون و ۱۷۳ هزار بنگاه صنفی دارای پروانه کسب فعالیت دارند که در کنار آنها حدود ۷۵۰ هزار واحد شناسایی شده بدون پروانه فعالیت می‌کنند. از این مجموعه ۴۵ درصد از اصناف را صنوف توزیعی، ۲۲ درصد را صنوف تولیدی و ۳۳ درصد را صنوف خدماتی و خدمات فنی تشکیل می دهد. رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه هماهنگی بین دولت و اصناف در سطح خوبی است، اعلام کرد:  نبود ارتباط صحیح بین بنگاه های بزرگ و کوچک چالش عمده ای است که پیش روی اصناف قرار گرفته است که بر این اساس، کاری که در مجموعه اصناف برای رفع این معایب انجام گرفته، هماهنگی و همدلی بین اتاق اصناف و بازرگانی و تعاون است تا بتوانیم این چالش را برطرف کنیم. علی فاضلی تصریح کرد: افزایش مستمر هزینه‌های تولید در کشور، کمر تولید را شکسته است. از سوی دیگر، آنچه تسهیلات برای تولید از سوی بانک در نظر گرفته شده است، سود بانکی ۲۰ درصد است، اما هزینه های مترتب بر تولید ۳۰ تا ۳۵ درصد تمام می شود که این روند به یقین به رشد تولید نمی انجامد. رئیس اتاق اصناف ایران افزود: اگر اصناف درست ساماندهی شوند، خادمان خوبی برای اقتصاد کشور خواهند بود. اگرچه نظام توزیع کشور بشدت آسیب شدید دیده و نگاه تند برخی مسئولان در حوزه مالیات، اصناف را سرخورده کرده است. این تعامل را آن طور که باید و شاید به سمت تعالی نبرده است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید