Performancing Metrics

تعاون در کشورهای صنعتی نهادینه شده است | اتاق خبر
کد خبر: 119281
تاریخ انتشار: 14 تیر 1394 - 09:30
اتاق نیوز - مدیرکل دفتر ترویج،‌ آموزش و تحقیقات وزارت تعاون با بیان اینکه کشورهای صنعتی تعاون را در بطن فعالیتهای توسعه‌ای خود نهادینه کرده‌اند، گفت: تا زمانی که گف...
اتاق نیوز - مدیرکل دفتر ترویج،‌ آموزش و تحقیقات وزارت تعاون با بیان اینکه کشورهای صنعتی تعاون را در بطن فعالیتهای توسعه‌ای خود نهادینه کرده‌اند، گفت: تا زمانی که گفتمان تعاون در کشور شکل نگیرد و درک حقیقی از کارکردهای نظام تعاونی به وجود نیاید، بخش تعاون رشد نمی‌کند.
حمدالله رستمی اظهار کرد: تعاون بستر مناسبی است که برای جذب منابع و سرمایه‌های خرد مردم و ساماندهی توانمندی‌های جامعه اقتصادی طراحی می‌شود و عمده کشورهای جهان حتی پیشرفته صنعتی و آنهایی که دارای نظام بازار آزاد هستند از نظام تعاون بهره برده‌اند. به گفته وی آن دسته فعالیتهای اقتصادی که عامه مردم مشتریان آ‌ن هستند در قالب تعاون انجام شده است. رستمی دلیل تفاوت نگاه کشورهای توسعه یافته با کشورمان در بها دادن به بخش تعاون را در گفتمان تعاون دانست و افزود: متاسفانه در بین سیاستگذاران و برنامه‌ریزان کشور درک واقعی نسبت به بخش تعاون و فعالیتهای تعاونی وجود ندارد در حالی که در کشورهای دیگر تعاون در بطن فعالیتهای توسعه‌ای آنها نهادینه شده است. مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون ادامه داد: علیرغم آنکه میان بخش تعاون با بخش خصوصی و نظام بازار آزاد اختلافاتی وجود دارد اما بخش خصوصی و تعاونی مکمل همدیگر هستند به نحوی که بخش تعاون می‌تواند در تمام حوزه‌ها و زمینه‌هایی که بخش خصوصی برایش مزیتهای رقابتی وجود ندارد، وارد شود. رستمی افزود: بخش خصوصی در برخی زیر ساختها، مناطق دورافتاده، بخشهای کشاورزی و مناطقی که از مزیتهای رقابتی برخوردار نیست وارد نمی‌شود در حالی که بخش تعاون می‌تواند منافع نظام بازار آزاد را تکمیل کند اما این اتفاق زمانی می‌افتد که به تعاون بها داده شود و گفتمان و درک حقیقی از آن شکل گرفته باشد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید