Performancing Metrics

دریافت نمایندگی آموزشی ایکائو در منطقه با لغو موانع بانکی | اتاق خبر
کد خبر: 119309
تاریخ انتشار: 14 تیر 1394 - 10:08
اتاق نیوز - رییس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با بیان این‌که این دانشکده از سال 2012 به عنوان نماینده ایران به عضویت برنامه آموزش سازمان ایکائو در‌آمده است، اظهار کرد...
اتاق نیوز - رییس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با بیان این‌که این دانشکده از سال 2012 به عنوان نماینده ایران به عضویت برنامه آموزش سازمان ایکائو در‌آمده است، اظهار کرد: طبق پیشنهادات ارائه شده از سوی این سازمان این دانشکده می‌تواند به مرکز آموزش عالی منطقه‌ای ایکائو تبدیل شود.
حسین قنبری  ادامه داد: البته مهم‌ترین مشکلی که در این زمینه بر سر ما وجود دارد بحث موانع بانکی است زیرا زمانی که دانشجوی خارجی جهت طی دوره یا ثبت‌نام به مرکز مراجعه می‌کند باید هزینه‌ای را به صورت ارزی وارد کند که این موضوع با توجه به مشکلات بانکی قدری دشوار به نظر می‌رسد. وی با بیان این‌که در حال حاضر امارات متحده عربی به عنوان یکی از مراکز موجود در خاورمیانه ایکائو فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این کشور چه از لحاظ تامین نیروی انسانی و چه از نظر اساتید متخصص کاملا وابسته است و این نیروها را از خارج از کشور استخدام می‌کند، ولی با توجه به وجود استعداد نیروهای انسانی در ایران و متخصصینی که در طول سال‌های گذشته در این حوزه فعالیت کرده‌اند می‌توان امیدوار بود با حل مشکلات موجود و طی شدن مقدمات لازم دانشکده صنعت هوایی به عنوان نماینده منطقه‌ای ایکائو در نظر گرفته شود. رییس دانشکده صنعت هواپیمایی ایجاد کلاس‌های تمام کامپیوتری AFTN را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دانشکده به منظور ارتقاء سطح آموزشی قلمداد کرد و گفت: این کلاس تمام کامپیوتری که با ظرفیت 20 دانشجو تشکیل می‌شود امکان کنترل پیام‌های هوانوردی را به وجود می‌آورد و به طور مستقیم به مرکز پیام‌های هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور متصل می‌شود. قنبری ادامه داد: این کلاس‌ها قبلا به صورت سنتی برگزار می‌شده اما در حال حاضر با نصب سیستم‌های کامپیوترهای پیشرفته و شبکه سوئچینگ بروزرسانی شده‌اند. وی خاطر نشان کرد: با توجه به نقش حاکمیتی و نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری این مرکز آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی موجود و بالقوه بخشی از وظایف این سازمان را در زمینه اخذ امتحانات و صدور مجوزها برعهده گرفته و بتواند به عنوان مرکز عالی آموزشی صنعت هوایی کشور نقش خود را ایفا کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید