Performancing Metrics

وزیر علوم خبر داد: طرح آمایش آموزش عالی تا سال تحصیلی جدید آماده می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 120229
تاریخ انتشار: 16 تیر 1394 - 22:01
اتاق نیوز - وزیر علوم گفت: طرح آمایش آموزش عالی كشور تا آغاز سال تحصیلی جدید آماده شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود....
اتاق نیوز - وزیر علوم گفت: طرح آمایش آموزش عالی كشور تا آغاز سال تحصیلی جدید آماده شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از مهر، دكتر محمد فرهادی در دیدار با اعضای تشكل های اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران با تاكید بر نظام‌مند شدن آموزش عالی كشور گفت: كسب درآمد از بخش آموزش دانشگاهی معقول نیست. وی افزود: درآمد اختصاصی دانشگاه های ما باید مانند سایر دانشگاه های جهان باید از طریق انجام امور پژوهشی، ارتباط بیشتر مراكز آموزش عالی با بخش صنعت و انجام پروژه های مشترك و فعالیت شركت های دانش بنیان تامین شود.

وزیر علوم با اشاره به اینکه آمایش آموزش عالی، اجرای برنامه راهبردی و ساماندهی آموزش عالی را در پی خواهد داشت، گفت : طرح آمایش آموزش عالی كشور تا آغاز سال تحصیلی جدید آماده شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.

وی افزود: اجرای این طرح به امر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز كمك می كند و بر اساس این طرح پذیرش دانشجویان در رشته های مختلف بر اساس نیاز كشور صورت می گیرد.

فرهادی تشكل دانشجویی را مكانی مناسب برای تمرین دانشجویان در امور فرهنگی، سیاسی و مدیریتی دانست و گفت: دانشگاه‌ها به فرموده مقام معظم رهبری باید سیاسی باشند و ضمن فعالیت های معقول و قانونمند سیاسی، مسائل مختلف را دلسوزانه مورد نقد و ارزیابی قرار دهند اما این فعالیت نباید جناحی باشد و به تریبون جناح های سیاسی خارج از دانشگاه تبدیل شود .

وی با تاكید بر رعایت عدالت در توزیع بودجه و امكانات برای انجام فعالیت های تشكل های دانشجویی گفت : قانون فعالیت تشكل‌های دانشجویی باید به صورت صحیح و نظام مند اجرا شود و اگر هم نقصی داشت می توان آن را اصلاح كرد، در مقابل عملكرد تشكل ها نیز باید قانونمند بوده و افراد در چارچوب قوانین و مقررات مصوب عمل كنند .

وزیر علوم در پاسخ به سوالی در خصوص عملكرد پردیس های دانشگاهی گفت : نحوه فعالیت این پردیس‌ها به زودی نظام مند می شود و از این پس بر اساس آیین نامه مشخص و به صورت شفاف و قانون مند فعالیت می كنند .

وی در این دیدار همچنین در خصوص ماموریت گرا كردن دانشگاه ها، بازنگری رشته های دانشگاهی و افزایش پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه های كشور توضیحاتی ارائه كرد .

در این دیدار اعضای تشكل های اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسائل علمی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه ها را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید