Performancing Metrics

رئيس سازمان خصوصي سازي : تاخيردر واگذاري دو شرکت وزارت بازرگاني خواسته ما نيست | اتاق خبر
کد خبر: 1206
تاریخ انتشار: 6 تیر 1390 - 11:05

تاخير در واگذاري شرکت هاي تابعه دستگاه هاي اجرايي از جمله دو شرکت وزارت بازرگاني(شرکت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي و شرکت سهامي فرش ايران) خواسته سازمان خصوصي سازي نيست.

اتاق نیوز ـ پيمان نوري معاون وزير اموراقتصادي و دارايي و رييس کل سازمان خصوصي سازي در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام اين مطلب اظهار داشت: متاسفانه برخي از دستگاه هاي اجرايي علاقمند به واگذاري شرکت هاي تابعه خود نيستند.

نوري افزود: تا قبل از سال 89 تقريبا همکاري دستگاه هاي قابل واگذاري با سازمان خصوصي سازي به صورت داوطلبانه بود و در صورت عدم همکاري دستگاه اجرايي، الزامات چنداني در دسترس نبود.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: شرکت ها با عدم ارائه صورت مالي، عدم اجازه حضور کارشناسان اعزامي براي ارزيابي در محل شرکتها، رايزني با دستگاه هاي ديگر براي عدم واگذاري شرکت مربوطه و ايجاد موانع مختلف مي توانستند فرآيند ارزيابي و قيمت گذاري شرکت هاي قابل واگذاري از سوي سازمان خصوصي سازي را به تاخير بيندازند.

رييس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي تصريح کرد: مانع تراشي در ارزيابي شرکت هاي قابل واگذاري موجب مي شد تا اين فرآيند با تاخير بسيار انجام شده و پس از تکميل فرايند آماده سازي، به علت ورود به سال مالي جديد و تغييرات مالي که در موقعيت مالي شرکت ها و به تبع آن به قيمت آنها براي عرضه اثر مي گذاشت، قابليت اجرا نداشته باشد زيرا هر يک از ارزيابي ها صرفا براي سال مالي خاصي انجام شده و بايد در همان سال نيز اجرايي شود.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به احکام پيش بيني شده در قانون برنامه بودجه سالجاري، متذکر شد: از اين پس همکاري دستگاه هاي اجرايي براي واگذاري شرکت ها با سازمان خصوصي سازي به صورت اختياري نيست و از اين پس اگر برخي دستگاه ها با سازمان خصوصي سازي در امر واگذاري ها که وظيفه قانوني همه دستگاه هاي ذي مدخل است به صورت داوطلبانه همکاري نکنند به طورقطع از احکام مندرج در قانون بودجه سال 90 که به خوبي توسط نمايندگان محترم مجلس در راستاي تسهيل در واگذاري ها در قانون مذکور گنجانده شده است، در راستاي اجراي وظايف قانوني استفاده خواهد شد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید