Performancing Metrics

نخست وزیر یونان شورشیان کابینه را تغییر داد | اتاق خبر
کد خبر: 123124
تاریخ انتشار: 27 تیر 1394 - 11:02
اتاق نیوز - الکسیس سیپراس روز جمعه با ترمیم کابینه خود وزرایی را که به طرح اصلاحات اقتصادی مورد درخواست وام دهندگان بین المللی رای منفی داده بودند، برکنار کرد....
اتاق نیوز - الکسیس سیپراس روز جمعه با ترمیم کابینه خود وزرایی را که به طرح اصلاحات اقتصادی مورد درخواست وام دهندگان بین المللی رای منفی داده بودند، برکنار کرد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از رویترز، مخالفت برخی از اعضای کابینه یونان با طرح اصلاحات اقتصادی نخست وزیر با واکنش وی مواجه شد. بر این اساس موضع الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان زمانی که روز پنجشنبه اعضای حزب «سیریزا» که وی ریاست آن را برعهده دارد به طرح اصلاحات اقتصادی رای منفی دادند ضعیف شد.

این در حالی بود که سیپراس برای آنکه بتواند طرح اصلاحات اقتصادی را تصویب کند ناچار شد به آرای احزاب مخالف دولت روی آورد. در کابینه جدید قرار است پانوس اسکورلتیس وزیر کار جایگزین پاناگویتیس لافازانیس وزیر انرژی این کشور شود که از جمله اعضای تندرو و چپگرای حزب سیریزا محسوب می شود.

همچنین تیرافون الکسیدادیس به جای نادیا والاوانی معاون وزیر اقتصاد و دارایی خواهد شد که هفته گذشته در اعتراض به سیاست های سیپراس استعفا کرد. یولسید ساکالوتوس که در روز ششم جولای وزیر اقتصاد و امور دارایی یونان شد نیز جایگزین یانیس واروفاکیس شد نیز قرار است همچنان عهده دار این سمت باقی بماند.

هفته گذشته دولت یونان ناچار شد با پیشنهادات وام دهندگان بین المللی به این کشور بحران زده کنار بیاید. دولت یونان بیش از ۳۲۰ میلیارد دلار بدهی داردو وام دهندگان بین المللی از جمله بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول خواستار اعمال اصلاحاتی اساسی در اقتصاد این کشور از جمله کاستن از حقوق بازنشستگان و کم کردن از حقوق کارکنان دولت به همراه افزایش مالیات ها هستند.

این طرح اصلاحی در حالی تصویب شده که بیش از ۶۰ درصد از مردم یونان در روز پنجم جولای در جریان یک همه پرسی به طرح های وام دهندگان بین المللی «نه» گفته بودند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید