Performancing Metrics

همکاری نظامی هند و روسیه برای ساخت 200 هلیکوپتر | اتاق خبر
کد خبر: 123276
تاریخ انتشار: 29 تیر 1394 - 10:16
هند با هدف تقویت بخش دفاعی خود قرار است 200 هلی کوپتر را با همکاری روسیه و به عنوان بخشی از تسریع و تنوع بخشیدن به روابط استراتژیک میان مسکو و دهلی نو بسازد....
هند با هدف تقویت بخش دفاعی خود قرار است 200 هلی کوپتر را با همکاری روسیه و به عنوان بخشی از تسریع و تنوع بخشیدن به روابط استراتژیک میان مسکو و دهلی نو بسازد.
به گزارش اتاق نیوز به نوشته روزنامه تایمز آو ایندیا، این توافق که اخیرا به دست آمده یکی از چندین پروژه جدید دفاعی است که هند و روسیه بر روی آن کار می‌کنند و براساس برنامه "ساخت هند" است که طی آن قرار است تسلیحات و جنگ افزارهای نظامی با همکاری دوکشور در هند ساخت و تولید شود. سفیر هند در روسیه گفت، همکاری‌های نظامی و دفاعی هند با مسکو که پیشینه‌ای چندین دهه‌ای دارد با وجود خرید برخی از جنگ افزارها توسط دهلی نو از کشورهای دیگر نظیر تصمیم اخیر خرید 36 جنگنده رافائل از فرانسه همچنان پابرجاست. روابط میان دهلی نو و مسکو بسیار ارزنده و بر مبنای روابط گسترده است که روز به روز بر حجم آن افزوده می‌شود. سفیر هند در مسکو ادامه داد: اخیرا دو کشور توافقی را برای ساخت چند فروند هلی کوپتر در هند امضا کرد‌ه‌اند. اگر طرفین تصمیم بگیرند تا این 200 فروند هلی کوپتر را در هندوستان و با انتقال تکنولوژی‌ها و مجوز تولید بسازند این یک برد و پیروزی بی‌نظیر است این احتمالا نخستین پروژه دفاعی مشترک تحت عنوان "ساخت هند" خواهد بود. این مقام ارشد دیپلماتیک دولت دهلی نو گفت: تعدادی از این پروژه‌ها دیر یا زود و براساس مذاکرات پویا و فعال انجام خواهد شد. با وجود خرید چندین سلاح و جنگ‌افزار نظامی، نیروهای مسلح هند 60 تا 70 درصد به تامین این مایحتاج نظامی به روسیه وابسته هستند. این یک واقعیت تغییرناپذیر است. بنا به گفته نارندرا مودی، نخست وزیر هند، روسیه همچنان تامین‌کننده نخست سلاح وجنگ افزار برای دهلی نو است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید