Performancing Metrics

گرانی میوه در قشم به دلیل نبود میدان میوه و تره بار | اتاق خبر
کد خبر: 125791
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1394 - 14:30
اتاق نیوز - مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم گفت: یکی از دلایل اصلی گرانی میوه در قشم نبود میدان میوه و تربار در این جزیره است....
اتاق نیوز - مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم گفت: یکی از دلایل اصلی گرانی میوه در قشم نبود میدان میوه و تربار در این جزیره است.
هرمز امیری بیان داشت: در سایر استان ها نظارت بر قیمت و کیفیت میوه از میدان میوه  تره بار شروع می شود اما نبود این میدان موجب نابسامانی قیمت در قشم شده است. وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد آمادگی خود را برای همکاری کامل با سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در احداث میدان میوه و تره بار را دارند اعلام کرده اما تاکنون بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در این موضوع نشده است. امیری صدور همزمان مجوز از طرف سازمان منطقه آزاد و شهرداری را یکی دیگر از دلایل گرانی میوه دانست و افزود: صدور مجوز از طرف شهرداری موجب می شود کسبه ای که مجوز آنها را شهرداری صادر کرده اجازه بازدید و نظارت به کارشناسان ما ندهند و قیمت های مصوب در نرخنامه صادر شده از طرف اصناف منطقه آزاد را نیز رعایت نکنند. به گفته وی این نرخنامه با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت قشم به صورت هفتگی ارزیابی شده و قمیت دقیق عمده فروشی و خرده فروشی نیز مشخص می شود. مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم ادامه داد: در تعیین قیمت ها نرخنامه به کسبه اجازه داده می شود بین ۱۵ تا ۳۰ درصد بسته به نوع کالا نسبت به قیمت فاکتور سود دریافت کنند و همچنین هزینه حمل و نقل نیز به ازای هرکیلو در نرخ نهایی محاسبه می شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید