Performancing Metrics

دعوت فابیوس از ابتکار برای شرکت در اجلاس جهانی «تغییرات اقلیمی» | اتاق خبر
کد خبر: 126306
تاریخ انتشار: 8 مرداد 1394 - 15:35
اتاق نیوز- وزیر امور خارجه فرانسه بعدازظهر چهارشنبه با حضور در ساختمان سبز با معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و بر همکاری مشترک دو کشور در حوزه محیط ز...
اتاق نیوز- وزیر امور خارجه فرانسه بعدازظهر چهارشنبه با حضور در ساختمان سبز با معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و بر همکاری مشترک دو کشور در حوزه محیط زیست تاکید کرد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از مهر، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز بعد از نشست مشترک با وزیر امور خارجه فرانسه گفت: امروز دیدار دوجانبه‌ای با آقای فابیوس در رابطه با همکاری در زمینه تغییرات آب و هوایی و محیط زیست داشتیم که قرار است اجلاسی در آخر سال میلادی جاری به ریاست فرانسه درباره تغییرات اقلیمی برگزار شود. وی با اشاره به اینکه در این اجلاس قرار است به یک توافق در زمینه تغییرات آب و هوایی و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و جبران منابع آبی را برسیم، گفت: در این نشست دوجانبه به اهمیت رسیدن به این توافق اشاره کردیم و درباره بحران‌هایی که در زمینه آب و گرد و غبار در ایران وجود دارد با آقای فابیوس صحبت کردیم. ابتکار در ادامه افزود: امیدواریم همکاری خوبی در زمینه فناوری سبز و منابع آبی داشته باشیم. بنا بر این گزارش وزیر امور خارجه فرانسه نیز پس از پایان نشست دوجانبه با ابتکار گفت: قبل از هر چیز از حسن استقبال رییس سازمان حفاظت محیط زیست تشکر می‌کنم و دیدار امروز دیدار بازگشت من است و قبل از این با خانم ابتکار در فرانسه دیدار داشته‌ام. وی در ادامه افزود: در این جلسه طبعا راجع به مسائل محیط زیست ایران و فرانسه حرف زدیم و دیدیم که تا چه اندازه در چه زمینه‌هایی می‌توانیم همکاری داشته باشیم. فابیوس با اشاره به اینکه اهمیت موضوع از آن‌جایی روشن می‌شود که در ماه دسامبر فرانسه میزبان کنفرانس جهانی برای جلوگیری از گرمایش زمین خواهد بود، گفت: بحث این کنفرانس درباره اثرات مخرب گازهای گلخانه‌ای بر جهان و لطمات غذایی برای سلامت انسان و تاثیر آن در زمینه مهاجرت خواهد بود. فابیوس در ادامه افزود: گازهای گلخانه‌ای مشکلات بسیاری را به دنبال آورده اند که سعی داریم با همفکری، راهکاری را برای مقابله با آن‌ها بیابیم. وزیر خارجه فرانسه گفت: در پی کنفرانس ماه دسامبر قرار است یک کنفرانس پیش تدارکاتی در سطح وزرا از ۵۰ کشور وجود داشته باشد که از خانم ابتکار دعوت کرده‌ام به پاریس بیاید تا درباره چگونگی انطباق خودمان با افزایش دما گفت‌وگو کنیم. وی در ادامه افزود: بحث موجود، بحث بسیار گسترده‌ای است که ما باید به خیلی نکات توجه کنیم. برای مثال هر کشوری موقعیت خاص خودش را دارد که این مساله مهمی است. ایران موقعیت خاصی دارد و فرانسه هم موقعیت خاص خود را دارد. جزایر مارشال و چین نیز موقعیت خاص خود را دارند. بنابراین به رییس سازمان محیط زیست ایران پیشنهاد شده که در مورد ایران و فرانسه فعالیت‌ها و کارهای خاصی در این حوزه شکل بگیرد. وزیر خارجه فرانسه گفت: برای من اولین سفری است که بعد از ۱۷ سال در سطح وزارت امور خارجه اتفاق افتاده است و این سفر خیلی مهمی است و این اهمیت به خاطر توافق هسته ای است. وی در پایان افزود: اگر قرار باشد معنای این سفر را خلاصه کنم باید آن را در دو کلمه بگویم کلمه اول احترام مردم فرانسه به فرهنگ و مردم ایران و احترام مردم ایران به فرهنگ و مردم فرانسه و کلمه دوم مربوط به از سرگیری ارتباطات و مذاکرات در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست است و بهترین تصویرگر این احترام متقابل دعوت رسمی وزیر امور خارجه فرانسه از رییس جمهور ایران برای سفر به این کشور است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید