Performancing Metrics

مجسمه اداره پست دوباره نصب می شود | اتاق خبر
کد خبر: 130598
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1394 - 13:36
اتاق نیوز - مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: مجسمه ربوده شده از مقابل اداره پست واقع در خیابان امام خمینی تا نیمه اول شهریور ماه دوباره در همان محل نصب می شود....
اتاق نیوز - مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: مجسمه ربوده شده از مقابل اداره پست واقع در خیابان امام خمینی تا نیمه اول شهریور ماه دوباره در همان محل نصب می شود.

عیسی علیزاده با بیان این که مجسمه ربوده شده مقابل اداره پست توسط سازنده اولیه اش در حال ساخت است گفت: این مجسمه تا نیمه اول شهریور ماه دوباره در مکان قبلی نصب می شود.

مجسمه برنزی ۱۲۰ کیلیویی موزه پست اواخر تیر ماه در خیابان امام خمینی ربوده شد. مجسمه پسربچه ای که تلاش می کرد نامه ای را به صندوق پست بیاندازد.

دزدان اول دودست مجسمه را می‌ربایند و چند روز بعد کل مجسمه ناپدید می‌شود. مدیران شهری به گمان اینکه مجسمه‌ساز به قصد ترمیم دو دست پسربچه، مجسمه را جابه جا کرده دزدیده شدن مجسمه را رد می‌کنند اما با پیگیری‌های بعدی مشخص می‌شود سازنده مجسمه خبری از سرنوشت مجسمه ندارد.

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره جزئیات این اتفاق می‌گوید: در روز اول ما فکر می‌کردیم این مجسمه توسط اسکندری، سازنده آن برای مرمت برده شده و پس از پیگیری مشخص شد مجسمه، مفقود شده یا به سرقت رفته است. .

وی ادامه می‌دهد: پیش از سرقت کل مجسمه، دو دست آن بریده شده بود که به احتمال زیاد افرادی برای استفاده از آلیاژ و فلز آن، آن را ربوده‌ بودند. به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مجسمه اداره پست توسط اسکندری ساخته شده و یکی از مجسمه‌های برگزیده دومین دوسالانه مجسمه‌سازی در سال ۸۸است.

عبداللهی با بیان اینکه پیگیری‌های حقوقی و قضایی سرقت این مجسمه توسط اداره حقوقی زیباسازی در حال پیگیری است، می‌گوید: این مجسمه دوباره به سازنده اولیه خود سفارش داده شده و تا دو، سه هفته آینده آماده و در محل قبلی نصب می‌شود.

منبع: مهر

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید