Performancing Metrics

الجبوری: حامی اصلاحات هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 130798
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1394 - 19:37
اتاق نیوز - اظهارات رئیس پارلمان عراق درباره اصلاحات در این کشور و تهدید نمایندگان ائتلاف دولت قانون به استعفای گروهی در اعتراض به گزارش کمیته حقیقت یاب موصل از جمله...
اتاق نیوز - اظهارات رئیس پارلمان عراق درباره اصلاحات در این کشور و تهدید نمایندگان ائتلاف دولت قانون به استعفای گروهی در اعتراض به گزارش کمیته حقیقت یاب موصل از جمله اخبار عراق به شمار می رود.
به گزارش اتاق نیوز  به نقل از پایگاه خبری رصد، سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در یک کنفرانس خبری درباره نتایج کمیته حقیقت یاب درخصوص سقوط موصل گفت: تمامی اسامی وارده در گزارش کمیته حقیقت یاب مورد تحقیق قرار خواهند گرفت. وی با بیان این مطلب افزود: پارلمان و کمیته حقیقت یاب [برای تهیه گزارش خود] تحت فشارهای سیاسی قرار نگرفتند و این گزارش تا زمان دستیابی به نتایج، روند قانونی خود را طی می کند. رئیس پارلمان عراق در ادامه گفت: ما از روند اصلاحات در عراق که هیچ کسی را به انزوا نمی کشاند حمایت می کنیم. از سوی دیگر سومریه نیوز گزارش داد که نمایندگان ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تهدید کرده اند در صورتی که نام «نوری المالکی» از گزارش عاملان سقوط موصل حذف نشود دسته جمعی استعفا خواهند کرد. نمایندگان این ائتلاف از سلیم الجبوری خواسته بودند نام نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون را از گزارش کمیته حقیقت یاب حذف کنند. هر چند در گزارش کمیته حقیقت یاب درباره سقوط موصل به نام نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق به عنوان یکی از عوامل سقوط این شهر به دست داعش سخن گفته شده است اما مقامات رسمی عراق تاکنون این موضوع را تایید نکرده اند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید