Performancing Metrics

تعریف ماده خام؛ نقطه مبهم برنامه ششم توسعه | اتاق خبر
کد خبر: 141302
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1394 - 09:30
مشاور عالی کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی مهم ترین ایراد وارد بر برنامه ششم توسعه را تعریف ماده خام در ماده 37 عنوان کرد....
مشاور عالی کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی مهم ترین ایراد وارد بر برنامه ششم توسعه را تعریف ماده خام در ماده 37 عنوان کرد.
محمد مهدی طباطبایی در گفت و گو با اتاق نیوز در رابطه با متن برنامه ششم توسعه که در حال تدوین است، گفت: مهم ترین ایرادی که بر این برنامه وارد است در ماده 37 آن و بخش مربوط به ماده خام است. تعریف مواد خام نقاط ابهام آمیزی دارد و نیاز به اصلاح دارد. طباطبایی با اشاره به این که در حال حاضر تنها سرفصل مسائل برنامه ششم در دست بررسی است، افزود: تا زمانی که ما چارچوب و تعریفی مشخص برای ماده خام نداشته باشیم، صحبت کردن در رابطه با مالیات این ماده بی نتیجه است. کلمه مواد خام تعاریف بسیار گسترده ای دارد و نمی توان قانون و قاعده مشخصی را به تمام حوزه های آن تعمیم داد. هر کالا شرایط خاص خود را دارد و باید برای هر کدام جزئیات مختص به آن را مورد ارزیابی قرار داد. مشاور عالی کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی در رابطه با نظارت هیأت وزیران در تشخیص مواد خام گفت: تشخیص اشتباه منجر به لطمه زدن به صنعت کشور می شود بنابراین چه بهتر که در این حوزه از تجارب افراد شناخته شده و تشکل های تخصصی و فراگیر کمک بگیریم تا هرچه زودتر بتوان دستورالعمل دقیقی برای آن تعیین کرد و برای صادرات این نوع کالا چاره ای اندیشید.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید