Performancing Metrics

پاسخ آی‌آر رحمان به فتوای تندروها علیه فیلم «محمد رسول‌الله» | اتاق خبر
کد خبر: 141618
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1394 - 15:18
آی‌آر رحمان موسیقیدان و آهنگساز هندی به انتقادهای تندروها برای ساخت موسیقی فیلم «محمد رسول الله» پاسخ داد....
آی‌آر رحمان موسیقیدان و آهنگساز هندی به انتقادهای تندروها برای ساخت موسیقی فیلم «محمد رسول الله» پاسخ داد.

به گزارشاتاق نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، پس از اعتراض آکادمی رضا در بمبئی به آی آر رحمان و مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله»، جمعه بار دیگر رسما اعلام شد این آکادمی با تکرار خبر فتوا به دولت هند هم نامه‌ای نوشته و خواستار ممنوعیت پخش این فیلم شده است.

رحمان که برنده دو جایزه اسکار هم هست، هندو به دنیا آمد اما در سال ۱۹۸۹ و وقتی ۲۳ سال داشت به اسلام گروید و نام خود را تغییر داد.

با توجه به اینکه این موسیقیدان معمولا از مصاحبه‌ از رسانه‌ها و صحبت کردن درباره باورهای خود امتناع می‌کند، تصمیم او مبنی بر نوشتن یک بیانیه عمومی جالب است.

رحمان که در رسانه‌های اجتماعی فعال است و معمولا از آن برای تبلیغ برای جدیدترین آثار خود یا آثار جالب دیگران استفاده می‌کند، این بار با انتشار بیانیه‌ای در فیس‌بوک خود نوشت: «چه می‌شد اگر من در روز حساب با الله رو به رو شوم و او از من بپرسد: من به تو باور، استعداد، پول، شهرت و سلامت دادم و تو چرا با استفاده از آنها برای فیلم محمد عزیز من آهنگ نساختی؟ فیلمی که نیتش متحد کردن بشریت، برطرف کردن تصورهای غلط و گسترش این پیغام من است که می‌گوید زندگی برای مهربانی، کمک به فقرا و خدمت به بشریت است و نه کشتن بی‌رحمانه افراد بی‌گناه به نام من.»

آی.آر رحمان موسیقیدان هندی، سازنده آهنگ فیلم «زاغه نشین میلیونر» و برنده جایزه اسکار است.

منبع : مهر

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید