Performancing Metrics

روابط اتحادیه اروپا باایران پس ازتوافق برمبنای «مشارکت» خواهد بود | اتاق خبر
کد خبر: 143069
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1394 - 12:11
وزیر امور خارجه هلند با تشکر از مشارکت ایران در موضوع لبنان، سوریه و یمن گفت: پس از توافق رابطه میان اتحادیه اروپا و ایران بر مبنای مشارکت خواهد بود....
وزیر امور خارجه هلند با تشکر از مشارکت ایران در موضوع لبنان، سوریه و یمن گفت: پس از توافق رابطه میان اتحادیه اروپا و ایران بر مبنای مشارکت خواهد بود.

به گزارش اتاق نیوز، پرت کوائن‌داس وزیر خارجه هلند در نشست خبری مشترکش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از مهمان نوازی ایران گفت: فردا از شهر اصفهان بازدید خواهم کرد.

وی افزود: ۱۴ سال پیش به عنوان نماینده مجلس به ایران آمدم و این سفر با هدف افزایش روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور صورت گرفته است.

وزیر خارجه هلند با تبریک توافق هسته ای به ایران گفت: ما باید این تفاهم را اجرایی کنیم لذا نقش هلند در اتحادیه اروپا در این زمینه بسیار مهم است و جزو اولویت های راهبردی دولت هلند خواهد بود.

وی گفت: ما دنبال سیاست مشارکت همه جانبه هستیم و امروز مذاکرات خوبی در این زمینه داشتیم.

وزیر خارجه هلند تصریح کرد: وزرای انرژی و کشاورزی ایران سفرهایی به هلند داشته اند و ما به دنبال تعمیق روابط دو جانبه هستیم.

وی با اشاره به زمینه های همکاری میان دو کشور ادامه داد: همکاری میان دو کشور در زمینه نفت و گاز و سایر حوزه ها از جمله آب می تواند در دستور کار ایران و هلند قرار گیرد و می توانیم روابطمان را بسیار تعمیق بخشیم.

وزیر خارجه هلند همچنین موضوعات منطقه ای و مهاجرت را از دیگر موضوعات مشترک برای همکاری میان دو کشور نام برد و گفت: از دولت ایران جهت مشارکت درخصوص لبنان، سوریه و یمن تشکر می کنم و همچنین از مهیا شدن سفرم به اصفهان سپاسگزارم.

همچنین وی در پاسخ به خبرنگار پرس تی وی مبنی بر اینکه ارزیابی جنابعالی از آینده روابط ایران و هلند پس از تحریم ها چیست گفت: پیش بینی در سیاست خطرناک است.

وزیر خارجه هلند افزود: روابط میان اتحادیه اروپا و ایران پس از توافق مبنی بر مشارکت خواهد بود اما دو عامل در این مشارکت مهم است.

وی ادامه داد: کشورهایی در اتحادیه اروپا حضور دارند که در جهت اجرای توافق و اعتمادسازی تلاش و زمینه را برای مشارکت بیشتر با ایران فراهم می کنند.

وزیر خارجه هلند توافق هسته ای ایران و ۱+۵ را یک پیروزی سیاسی برای ایران دانست و گفت: بهترین تلاش ها را انجام می دهیم که با اجرای برجام همکاری های سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا بیشتر شود.

وی با بیان اینکه هلند به روابط با ایران نگاه مثبت دارد، گفت: پستی و بلندی های زیادی میان ایران و اتحادیه اروپا بوده که ما می توانیم این روابط را پیشرفت دهیم و شرایط را جهت بهبود روابط فراهم کنیم.

منبع : مهر

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید