Performancing Metrics

هدایت تجار به واردات کالاهای سرمایه‌ای | اتاق خبر
کد خبر: 145654
تاریخ انتشار: 5 مهر 1394 - 13:46
رئیس کمیسیون تخصصی مدیریت واردات اتاق بازرگانی در رابطه با اهداف این کمیسیون در حوزه تجارت، گفت: تلاش بر این است که با ابزارهای موجود در مسیری واردکنندگان را هدایت ک
رئیس کمیسیون تخصصی مدیریت واردات اتاق بازرگانی در رابطه با اهداف این کمیسیون در حوزه تجارت، گفت: تلاش بر این است که با ابزارهای موجود در مسیری واردکنندگان را هدایت کنیم که باعث رونق اقتصاد، توسعه تولید ملی و اشتغالزایی شود.

محمد جعفری در گفت‌و‌گو با «اتاق نیوز» اضافه کرد: باید قوانین دست و پاگیر و رابطه‌های مشکل ساز در امر واردات را رفع کنیم تا بتوانیم به درستی مسائل و مشکلات را در جلسات، نشست‌های تخصصی و کنفرانس‌ها رصد و ارزیابی کنیم. در نتیجه واردکنندگان با آسایش خاطر بیشتری در جهت تولید و توسعه کشور گام بر خواهند داشت. جعفری ادامه داد: در این کمیسیون، سعی خواهد شد تا واردکنندگان را به سمت واردات کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه هدایت کنیم تا به توسعه تولید ملی و اشتغالزایی کمک کنیم. وی افزود: در حوزه واردات باید تنوع کالا ایجاد شود تا حق انتخاب که از حقوق اولیه مصرف کنندگان است، بدست آید. در نتیجه ما در مسیر برآورده کردن نیازهای مصرف کنندگان حرکت می‌کنیم. البته باید این اهداف را به گونه‌ای طراحی و اجرا کرد که مخل تولید و رونق اقتصاد کشور نباشد. جعفری با اشاره به اینکه تحول در هر ارگان یا سازمانی در گرو تغییر در نگرش مدیران آن حوزه است، گفت: در اتاق بازرگانی نگرش به مسائل به صورت علمی و تخصصی است تا مشکلات در کمیسیون‌ها دقیق‌تر بررسی شود و در اختیار دولت و ارگان‌های مربوطه قرار گیرد. به گفته وی: با این نگاه جدید، جایگاه اتاق‌های بازرگانی و کمیسیون‌های تخصصی پررنگ‌تر خواهد شد و می‌توان به صورت زیرساختی و بنیادی مشکلات را رفع کرد. وی تاکید کرد: در کمیسیون‌ها نباید به صورت یکجانبه عمل کرد. نگاه به مسائل باید به صورت همه جانبه و کلان باشد تا بتوانیم از مشکلات رهایی پیدا کنیم و به موفقیت برسیم. این عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در کمیسیون مدیریت واردات، به دنبال تعاملات هرچه بیشتر هستیم که در این راستا قرار است فراکسیون مدیریت واردات در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهیم که امکان ارتباط بیشتر را بین اتاق و مجلس فراهم می‌کند. جعفری افزود: در تلاش هستیم که با تمام ارگان‌ها و تشکل‌هایی که ارتباط مستقیم و موثر با حوزه واردات دارند تعاملات سازنده‌ای را ایجاد کنیم و این روابط را به حداکثر برسانیم. رئیس کمیسیون مدیریت واردات گفت: با رویکردی که دولت تدبیر و امید دارد و با توجه به اینکه در دوران پساتحریم بسر می‌بریم، چاره‌ای جز پررنگ کردن نقش و سهم بخش خصوصی نداریم تا بتوانیم هرچه بهتر از توان این حوزه بهره ببریم. جعفری عنوان کرد: از آنجایی که اتاق بازرگانی مشاور ۳ قوه است و کمیسیون‌های اتاق به عنوان بازوی مشورتی، علمی و تخصصی اتاق تلقی می‌شوند، در این مسیر می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند. وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می‌تواند به صورت یک مشاور عالی مسائل اقتصادی را بررسی کند و نتیجه کار را در اختیار دولت و مجلس قرار دهد. بدین ترتیب تعاملات افزایش پیدا می‌کند. 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید