Performancing Metrics

موانع و مشکلات در روابط ایران و ترکیه بررسی می شود | اتاق خبر
کد خبر: 147893
تاریخ انتشار: 10 مهر 1394 - 17:01
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه به هنگام ورود به آنکارا پایتخت ترکیه گفت: برای گفت و گوی رفع موانع و مشکلات بر سر راه توسع
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه به هنگام ورود به آنکارا پایتخت ترکیه گفت: برای گفت و گوی رفع موانع و مشکلات بر سر راه توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه تلاش می کنند.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایرنا وی که در راس هیات اقتصادی برای دیدار و گفت و گو با مقامات بلندپایه ترکیه در باره فرایند همکاریهای اقتصادی و تجاری دو کشور به ترکیه سفر کرده است، در فرودگاه آنکارا  گفت: در این سفر با وزرای اقتصاد، گمرکات و صنایع ترکیه دیدار دارد. همچنین با بازرگانان ایرانی و ترکیه ای مرتبط با ایران نیز جلسه ای خواهد داشت. وی ابراز امیدواری کرد در این سفر در جهت تحقق توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه، گامهایی بر داشته شود بالاخص در رابطه با فضای جدیدی که در سطح بین المللی به وجود آمده انتطار داریم بتوانیم چشم انداز خوبی برای فرایند مناسبات ایجاد شود. نعمت زاده با اشاره به مشترکات جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و دینی و ظرفیتهای عظیم همکاری بین ایران و ترکیه گفت: می خواهیم موانعی را که بر سر راه توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری وجود دارد، اعم از حمل و نقل و تعرفه ها را در این مذکرات حل و فصل کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: افزایش مبادلات به نحوی در نظر گرفته شده است که به سود هر دو کشور باشد. خوشبختانه سرمایه گذاریهایی که توسط شرکتهای ترکیه ای در ایران شروع شده، بویژه سرمایه گذاری آنها در نواحی مرزی ایران و ترکیه می تواند شتاب تازه ای به مناسبات اقتصادی بدهد. نعمت زاده با گفتن اینکه 'علاوه بر موانع و مشکلات موجود بر سر راه تجارت دوجانبه برخی عوامل و مسائل بین المللی و بحث تحریم ها نیز بر مناسبات سایه انداخته است تا دو کشور نتوانند بطور شایسته مناسبات اقتصادی و تجاری خود را گسترش دهند'، اضافه کرد، در نظر دارد در مذاکرات امروز خود با مقامات بلندپایه ترکیه در باره آینده روابط گفت و گو کند تا راههای همکاریها در فضای جدید بررسی شود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید