Performancing Metrics

سهم گلستان از تجارت میگو 20 میلیون دلار است | اتاق خبر
کد خبر: 152631
تاریخ انتشار: 19 مهر 1394 - 17:00
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شهرستان گرگان سهم استان گلستان را از تجارت میگو 20 میلیون دلار اعلام کرد....

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شهرستان گرگان سهم استان گلستان را از تجارت میگو 20 میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش  اتاق نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شهرستان گرگان ، رمضان بهرامی ظهر امروز در نخستین همایش هم‎اندیشی تولید و تجارت میگو که در گرگان برگزار شد،گفت: سهم تجارت میگو در کشور 12 میلیارد دلار و در استان گلستان 20 میلیون دلار است.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در صادرات میگو با مشکل مواجه است بر لزوم پایش مشکلات و رفع آنها تاکید کرد و افزود: ضرورت استان گلستان ایجاب می‎کند تا در زمینه توسعه بازرگانی و اشتغال گام‎های جدی برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شهرستان گرگان از فعالیت یک‎هزار و 100 واحد تولیدی در استان خبر داد و افزود: 135 هزار بهره‎بردار کشاورزی در گلستان فعالیت می‎کنند و توجه به این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

بهرامی بر لزوم توجه به صنایع تبدیلی و کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت صنایع تبدیلی و فرآوری در 28 هزار هکتار از مزارع پرورش میگو آماده است و می‎تواند در اشتغال‌زایی جوانان موثر باشد.

وی تصریح کرد: حدود 800 هزار هکتار از اراضی استان گلستان شور و کم‎بازده بوده که بخشی از این مساحت معادل چهار هزار هکتار به پرورش میگو اختصاص یافته است.

*بستر مناسب پرورش میگو در منطقه گمیشان فراهم است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شهرستان گرگان ادامه داد: به همت شیلات زمینه انتقال آب دریای خزر به سایت گمیشان به منظور توسعه پرورش میگو صورت گرفت.

بهرامی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی متولی معنوی اشتغال در حوزه کسب و کار است، خاطرنشان کرد: ماه گذشته پذیرای هفت سفیر در استان گلستان بودیم که منجر به عقد تفاهم‎نامه شد.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه به تجارت پرورش میگوی گلستان نیاز دارند، گفت: بستر مناسب پرورش میگو در منطقه گمیشان فراهم است، اما از لحاظ صادرات میگو در زمینه بسته‎بندی دچار نواقص هستیم که امیدواریم خروجی چنین همایش‎هایی در بهبود فضای کسب و کار مخصوصاً در بخش میگو موثر باشد.

 
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید