Performancing Metrics

تهدید جوانک سعودی علیه نظامیان خودی | اتاق خبر
کد خبر: 153418
تاریخ انتشار: 19 مهر 1394 - 22:00
انجام عملیاتهای گسترده و موثر نیروهای انقلابی و ارتش یمن علیه نیروهای سعودی و اماراتی و به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از متجاوزین طی روزهای اخیر، منجر به افزایش فرار آن...
انجام عملیاتهای گسترده و موثر نیروهای انقلابی و ارتش یمن علیه نیروهای سعودی و اماراتی و به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از متجاوزین طی روزهای اخیر، منجر به افزایش فرار آنها از یمن شده است.

«محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و پسر پادشاه سعودی طی چند روز اخیر قویا رسانه های وابسته به دربار را تهدید کرده است تا کمترین آماری در خصوص تعداد رو به افزایش کشته های ارتش این کشور در یمن منتشر نکنند. وی همچنین به نظامیان سعودی در یمن هشدار داده است که حق ترک میدان نبرد را در این کشور ندارند. او از متجاوزین خواسته است تا با وجود افزایش روزمره و تصاعدی تلفات نیروهای سعودی و اماراتی، روحیه خود را حفظ کنند!

در همین حال؛ منابع آگاه در منطقه گزارش داده اند که پس از انجام چندین عملیات موفقیت آمیز که منجر به هلاکت دهها نیروی متجاوز سعودی و اماراتی شد، محمد بن سلمان از سوی دیگر اعضای دربار به سبب سوء مدیریت و شکست در میدان نبرد با انقلابیون یمن بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته است. در این میان برخی شاهزادگان سعودی پسر جوان و بی تجربه ملک سلمان را عامل اصلی شکست مفتضحانه آل سعود در صنعا و عدن و دیگر مناطق یمن دانسته و بر بی کفایتی وی تاکید کرده اند.

این گزارش می افزاید: طی روزهای اخیر منابع مختلف خبری از افزایش تعداد کشته های سعودی و اماراتی در یمن خبر داده اند، به صورتی که نیروهای متجاوز در چندین عملیات جداگانه مقهور ابتکارعمل و قدرت نیروهای انقلابی و ارتش یمن شده و حتی عقب نشینی اجباری خود را از برخی مناطق عدن آغاز کرده اند.

بر این اساس؛ هر اندازه نشانه های شکست آل سعود در یمن بیشتر نمایان شده، تهدیدات محمد بن سلمان علیه نظامیان سعودی حاضر در این کشور پررنگ تر و گسترده تر می شود.

لازم به ذکر است که بسیاری از کارشناسان مسائل نظامی و دفاعی معتقدند بهترین راه ممکن برای آل سعود در برهه فعلی، اعتراف به شکست کامل در یمن و ترک این کشور است، موضوعی که پادشاه سعودی و فرزندش در نهایت چاره ای جز تن دادن به آن نخواهند داشت.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید