Performancing Metrics

خاطره رضا کیانیان از شهید بهشتی | اتاق خبر
کد خبر: 153676
تاریخ انتشار: 21 مهر 1394 - 09:06
رضا کیانیان هنرمند نام‌آشنای کشورمان که به دعوت مؤسسه فرهنگی هنری جوادالائمه به یزد سفر کرده بود، در جمع صمیمی جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر یزد حضور یافت و به پرسش‌های ...

رضا کیانیان هنرمند نام‌آشنای کشورمان که به دعوت مؤسسه فرهنگی هنری جوادالائمه به یزد سفر کرده بود، در جمع صمیمی جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر یزد حضور یافت و به پرسش‌های مختلف آنان پاسخ داد.

به گزارش اتاق نیوز،رضا کیانیان در این دیدار با اظهار خوشوقی از حضور در یزد، به بیان خاطرات دوران جوانی خود پرداخت و گفت: یک هنرمند هیچگاه دست نیاز به سوی دولت‌ها دراز نمی‌کند. یک هنرمند واقعی با خلاقیت خود جای خود را در جامعه باز می‌کند.
کیانیان با اشاره به جایگاه اصحاب فرهنگ و هنر، اظهار کرد: اگر هنرمند نباشد، اگر هنرمندان خوشنویس، تئاتر و سینما و ... نباشند، دیگر توجیهی برای ایجاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست. بنابراین وجود این تشکیلات منوط به وجود هنرمندان کشور و فعالیت‌های گسترده فرهنگی و هنری است. وی به یک دیدار خصوصی با شهید بهشتی در دوران انقلاب اشاره کرد و دیدگاه وی در خصوص انقلاب و انقلابی‌گری را این‌گونه توضیح داد: روزی به خانه ایشان در پل رومی‌ رفتم. برایم جالب بود که که در اتاق پذیرایی مبل داشت و ایشان بوی ادکلن می‌داد. آن زمان انقلابی دو آتیشه بودم، به شهید بهشتی گفتم «شما چطور انقلابی‌ای هستید که مبل و یخچالی مدل بالا و پر از گوشت و ... دارید و این‌طور زندگی می‌کنید؟» شهید خنده‌ای کرد و گفت «تئوری‌های انقلاب این‌طور نیست که تو فهمیده‌ای. تو نمی‌توانی زیبایی و رفاه را نفهمی و بعد از انقلاب رفاه را به وجود آوری. باید تمرین کنیم که زندگی خوب چطوری است تا بتوانیم زندگی خوبی به مردم بدهیم.» به گفته رضا کیانیان، شهید بهشتی در ادامه اشاره می‌کند که «ما اگر نفهمیم خوبی چیست، هیچ‌وقت نمی‌توانیم خوبی را به مردم هدیه کنیم. شهید بهشتی توضیح می‌دهد اینها (ادکلن و مبل و ...) از پول تدریس خودم تهیه شده‌. ادکلن هم می‌زنم چون همه باید روزی ادکلن بزنند!» این بازیگر باسابقه در ادامه سخنان خود، شناسایی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان را از وظایف مؤسسات آموزشی برشمرد و اظهار کرد: وظیفه مربی شناخت گرایش‌ها و علایق دانش‌آموزان به مسائل هنری است تا بتوان آنان را در همان مسیر که متناسب با استعدادهای اوست به کمال برساند.
مرجع : خبرآنلاین
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید