Performancing Metrics

تنش و درگیری در مناطق کردنشین | اتاق خبر
کد خبر: 163621
تاریخ انتشار: 11 آبان 1394 - 13:02
پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی ترکیه مردم کرد برخی شهرهای کردنشین این کشور به خیابان ها آمده و نسبت به نتایج اعلام شده ابراز تردید کردند. در همین حال فضای

پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی ترکیه مردم کرد برخی شهرهای کردنشین این کشور به خیابان ها آمده و نسبت به نتایج اعلام شده ابراز تردید کردند. در همین حال فضای این شهرها متشنج است و پلیس در برخی مناطق با مردم به شدت درگیر شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری Ozgur-Gundem، بر اساس اخبار منتشر شده از مناطق کردنشین ترکیه، فضای برخی از مناطق جنوب شرق و شرق ترکیه بعد از اتمام رای گیری و آغاز شمارش آراء پرتنش گزارش شده است.

بر این اساس در شهر جزیره از استان شرناخ مردم ساکن این شهر برای جلوگیری از احتمال تقلب در انتخابات خودروهای حامل انتقال آراء را همراهی کردند که این مسئله با مخالفت نیروهای امنیتی روبه رو شده و درگیری هایی میان مردم و پلیس رخ داد. نیروهای امنیتی ترکیه در مقابله با مردم جزیره از گاز فلفل استفاده کرده و تعداد زیادی خودروهای زرهی به منطقه اعزام کرده اند.
همچنین در سیلوپ نیز بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات مردم به خیابان ها ریخته و لحظات پرتنشی در این شهر در حال سپری شدن است. مردمی که قصد رفتن به سمت ستاد انتخاباتی مرکزی در این شهر را داشتند با مقابله پلیس ترکیه روبه رو شده و درگیری هایی میان مردم و پلیس رخ داد.
اخبار منتشر شده از دیاربکر، باتمان و حکاری نیز حاکی از درگیری های مختلف در این شهرها است.
لازم به ذکر است خبرگزاری Ozgur-Gundem، مدعی احتمال تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی شد.
منبع:کردپرس
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید