Performancing Metrics

رئیس پارلمان اروپا در تهران | اتاق خبر
کد خبر: 166107
تاریخ انتشار: 16 آبان 1394 - 11:01
'مارتین شولتز' رئیس پارلمان اروپا برای سفری یک روزه به منظور تقویت گفت و گوها میان تهران و اتحادیه اروپا، امروز (شنبه) به ایران می آید....

'مارتین شولتز' رئیس پارلمان اروپا برای سفری یک روزه به منظور تقویت گفت و گوها میان تهران و اتحادیه اروپا، امروز (شنبه) به ایران می آید.

تارنمای اطلاع رسانی 'ست سور ست' (7sur7) بلژیک به نقل از بخش رسانه ای پارلمان اروپا اعلام کرد چهار ماه پس از توافق تاریخی در مورد برنامه هسته ای ایران، شولتز به این کشور سفر می کند. این نخستین سفر رئیس یک نهاد اروپایی به ایران محسوب می شود. پیشتر 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون کمیسیون اروپا دو هفته پس از امضابی توافق هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ به ایران سفر کرده بود. اتحادیه اروپا ریاست این مذاکرات دشوار را که بیش از یک سال و نیم به طول انجامید برعهده داشت. دیدارهای دو جانبه شولتز در سفر به تهران دیدارهای دو جانبه ای با 'حسن روحانی' رئیس جمهوری، 'علی لاریجانی' رئیس پارلمان و 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران، خواهد داشت. رئیس پارلمان اروپا همچنین قرار است با 'نمایندگان جامعه مدنی' نیز دیدار داشته باشد. لغو تحریم ها اتحادیه اروپا در 18 اکتبر (26 مهر)، چارچوب قانونی لغو تحریم های اقتصادی و مالی علیه ایران را با این شرط که تهران به الزام برچیدن برخی از تاسیسات و کاهش ذخایر سوخت هسته ای متعهد بماند، تصویب کرد. آمریکا نیز در همان روز آمادگی برای تعلیق تحریم ها علیه ایران را آغاز کرد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید