Performancing Metrics

آقای "ترو" رویکرد آژانس در قبال ایران را تغییر داد | اتاق خبر
کد خبر: 180336
تاریخ انتشار: 10 آذر 1394 - 12:25
یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با فراهم ساختن زمینه و مبنای فنی بسته شدن پرونده پی ام دی، به برگشتن اعتماد از دست رفته خود...

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با فراهم ساختن زمینه و مبنای فنی بسته شدن پرونده پی ام دی، به برگشتن اعتماد از دست رفته خود در سطح بین‌المللی کمک نماید.

به گزارش اتاق خبر، حمید بعیدی‌نژاد در صفحه اینستاگرامش نوشت: پیش‌نویس گزارش ارزیابی نهایی مدیر کل آژانس پیرامون پی ام دی را در واقع آقای "ترو" معاون مدیر کل آژانس در امور پادمان می‌نویسد.

بدیهی است که نقش آقای آمانو به عنوان عالی‌ترین مقام آژانس، اخذ تصمیم نهایی در خصوص سیاست‌های راهبردی و مدیریتی در پیش نویس گزارشی است که آقای ترو و تیم فنی وی باید آنرا تهیه و نهایی کنند. تغییر رهیافت آژانس در دو سال اخیر در پیگیری مباحث پادمان با ایران محصول فعالیت آقای ترو می‌باشد و بر همین مبنا ماموریتی متفاوت از دیگر معاونین این بخش در سالهای قبل بر عهده داشته است.

معاون مدیرکل در امور پادمان مهمترین پست مدیریتی آژانس بعد از پست مدیر کل می‌باشد و این به دلیل نقش اساسی مباحث پادمان در ذیل ماموریت‌های آژانس می‌باشد. معاونت پادمان با در اختیار داشتن هشتصد و پنجاه نفر پرسنل ، که عمدتا نیروهای تخصصی و فوق تخصصی هستند و با در اختیار داشتن بیشترین درصد بودجه آژانس برای اِعمال وظیفه نظارت بر فعالیت‌های هسته ای کشورهای عضو آژانس، در حقیقت در قلب فعالیت‌های سازمانی آژانس قرار دارد. متاسفانه مشی و شیوه معاونین قبلی آژانس در امور پادمان در تعامل با ایران همواره با سیاست همراه بودند و همین امر آژانس را از مشی فنی و بیطرفانه خود در تعامل با ایران خارج می ساخت. اما آمدن آقای ترو در دو سال گذشته برخورد متفاوتی از آژانس با ایران را به نمایش گذاشت و بنده به سهم خودم در جریان گفت‌وگوهای ایران با آژانس در بیش از دو سال گذشته این تفاوت شخصیت را از نزدیک حس کردم.

ترو شخصیتی آرام و بدون حواشی سیاسی است که علاقه‌ای نیز به شرکت در مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی ندارد و توجه عمده او معطوف بر کار فنی و تخصصی خود می‌باشد. رفتار متعادل و متوازن آقای ترو در بحثهای دو ساله آژانس در ایران بی شک تاثیر مهمی در پیشبرد روند حل و فصل مسائل حال و گذشته اختلافی ایران با آژانس داشته است. اینک از آژانس انتظار می‌رود که در قدم بسیار مهم پایانی خود در این مرحله و در آستانه ارائه یکی از مهمترین گزارشات در طول تاریخ خود، با ارائه گزارشی دقیق و حرفه ای، تفوق کامل وجهه فنی و بیطرفانه خود در پیگیری مباحث هسته‌ای را به جامعه بین‌المللی اثبات نماید و با فراهم ساختن زمینه و مبنای فنی بسته شدن پرونده ی پی ام دی، به برگشتن اعتماد از دست رفته خود در سطح بین المللی کمک نماید.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید