Performancing Metrics

ظریف به بالاتر از ترکیه گفت که یک ایرانی را تهدید نکنید | اتاق خبر
کد خبر: 300877
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 12:43
نوبخت در واکنش به سخنان اردوغان:
سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات اردوغان گفت: اظهارات رئیس جمهور ترکیه بحث برانگیز و نادرست است. ظریف به بالاتر از آنها گفته است که یک ایرانی را تهدید نکنید.

به گزارش اتاق خبر، محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در مورد تاخیر ارائه لایحه بودجه ۹۵ به مجلس گفت: ما در دولت تنظیم دو برنامه را در دستور کار داشتیم و به احترام مجلس و به خواست آنان، احکام و موارد تکراری در برنامه ششم را جمع کردیم و تقسیم کردیم، چرا که بررسی تبصره ها وقت زیادی می گیرد، اما متاسفانه مجلس محترم به لایحه احکام دائمی برنامه ششم رای نداد.

به دلیل تاخیر ۴۸ ساعته از مجلس عذرخواهی می کنم!

وی با بیان اینکه تنها دو روز از تاخیر ارائه بودجه به مجلس گذشته است، گفت: من به دلیل این تاخیر ۴۸ ساعته از طرف دولت عذرخواهی می کنم.

نوبخت با اشاره به تاخیر بررسی بودجه ۹۴ در مجلس گفت: سال گذشته که دولت به موقع لایحه بودجه را تقدیم کرد، این لایحه چه زمانی به دست ما رسید؟ کشور آنقدر دارای مسائل مختلف است که پرداختن به این مسائل وجهی ندارد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: بر روی لایحه بودجه ۹۵ کار متقنی انجام شده و مطابق با اسناد فرادستی است.

PMD بسته نشود، برجام اجرایی نخواهد شد

وی همچنین در خصوص PMD گفت: ۲۴ آذر قرار است PMD بسته شود یا نشود. مقام معظم رهبری رویکرد نظام را مشخص کرده اند، لذا اگر پرونده PMD بسته نشود، برجام اجرا نخواهد شد.

نوبخت افزود: حال از ما پرسیده می شود بودجه در شرایط تحریم است یا پساتحریم؟ و اگر بودجه را در شرایط پساتحریم ببندیم، می گویند چقدر ذوق زده بودجه بسته شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت در تنظیم بودجه منطقی عمل کرده و شب و روز برای آن کار کرده است، گفت: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، پیشنویس لایحه را دادیم، اما در دولت اظهارنظرهایی بر روی این پیش نویس می شود. اعداد و رقم ها بالا و پایین می رود، لذا در خصوص عدد و رقم ها در بودجه ۹۵، در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به جلسه روز گذشته عراقچی با نمایندگان ۱+۵ گفت: ایشان از این جلسه راضی بود و موضوع ما هم این است که آن پرونده در آژانس بسته شود.

نوبخت در مورد گزارش آمانو نیز گفت: گزارش آمانو گزارشی برای شورای حکام و این گزارش نشان می دهد که فعالیت هسته ای ایران صلح آمیز است. لذا امیدواریم که این پرونده در آژانس بسته شود که اگر بسته شود یک اقداماتی ما باید انجام دهیم و پس از این اقدامات در آینده ای نزدیک تحریم ها برداشته خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به اظهارات اخیر اردوغان گفت: اظهارات رئیس جمهور ترکیه بحث برانگیز و نادرست است.

وی افزود: وی در مردادماه یک مکالمه تلفنی با رئیس جمهور داشت و اظهارنگرانی کرد که یکی از رسانه های ایرانی مطلبی درباره ایشان و خانواده اش نوشته است. آقای رئیس جمهور هم گفتند این رسانه ها برای هر کسی می نویسند و باید ظرفیت داشته باشیم. در همین حد صحبت شد و این مکالمه نیز موجود است.

نوبخت با بیان اینکه امروز ادعا می شود که تهدیدی صورت گرفته و یا اینکه هشدار داده اند چنین چیزی نیست. آقای ظریف به بالاتر از آنها گفت که هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید ضمن اینکه اصلا تهدید نبود بلکه حاشیه ای بود که در یک مسئله مطرح شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این سوال برانگیز است که مشاوران آقای اردوغان چه مشاوره ای به ایشان می دهند؟ ترکیه امروز هم با عراق درگیر است هم با روسیه و هم با سوریه و در این معضلات می خواهند ایران را هم اضافه کنند. این فرافکنی نیست که مشکلات خود را بیشتر کنند.

وی گفت: از اینکه ملت مسلمان و بزرگ ترکیه یک حزب اسلام گرا را مورد لطف خود قرار دادند و اینکه دیپلمات های مسلمان در عرصه کشورداری گسترش پیدا کنند، خوشحال می شویم که باید نتیجه چنین دولت هایی منتهی شود به تحکیم روابط با همسایگان و به نمایش گذاشتن چهره صلح و دوستی از اسلام.

نوبخت با طرح این سوال که مشاوران دولت ترکیه این دولت را دارند به کجا می برند؟ گفت: امروز ترکیه در مضان حمایت از داعش قرار گرفته است،   این اتهام کسی نیست، داعش چهره منفور ضد اسلامی است و دولت محترم ترکیه کار زیادی دارد و ما هم مایلیم مشاوران این دولت، راهنماهای بهتری داشته باشند.

 

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید