Performancing Metrics

انتقاد از اضافه شدن کالاهای خارجی به طرح کارت اعتباری | اتاق خبر
کد خبر: 300906
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 14:59
رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد
رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران معتقد است اضافه شدن کالاهای خارجی به طرح خرید کالا با کارت اعتباری با هدف اصلی این طرح در تضاد است و نمی‌تواند به نفع تولید و بازار داخلی باشد.

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران معتقد است اضافه شدن کالاهای خارجی به طرح خرید کالا با کارت اعتباری با هدف اصلی این طرح در تضاد است و نمی‌تواند به نفع تولید و بازار داخلی باشد.

خسرو فروغان‌گران‌سایه  درباره تغییراتی که در طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری ایجاد و به کارت عام و اضافه شدن کالاهای خارجی تبدیل شده است، اظهار کرد: در این طرح هدف اصلی توجه به تولید داخل و رونق کارخانه‌ها بود اما در حال حاضر که کالاهای خارجی به این فهرست اضافه شده‌اند نشان‌گر این موضوع است که دو هدف متفاوت در این طرح به وجود آمده است.

وی همچنین عنوان کرد که ایده ابتدایی خرید کالاهای ایرانی با کارت اعتباری با این ایده جدید کاملا متفاوت است. اگر قرار است به تولید داخل کمک شود اضافه کردن کالاهای خارجی به این لیست نمی‌تواند تاثیری داشته باشد.

فروغان‌گران‌سایه درباره تفاوت سود بازپرداخت کالاهای ایرانی و خارجی با استفاده از کارت اعتباری گفت: اینکه سود بازپرداخت برای کالاهای خارجی در این طرح 21 درصد و برای کالاهای داخلی12 درصد است تاثیری در خرید به نفع کالاهای ایرانی نخواهد داشت، چراکه به لحاظ فرهنگی زمانی که کالایی را می‌خریم به اینکه قرار است چقدر سود آن را برگردانیم فکر نمی‌کنیم و تفاوت درصد سود را در نظر نمی‌گیریم.

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: این طرح می‌تواند تا حدودی در بازار داخل تحرکی ایجاد کند اما باید توجه داشته باشیم که دست دولت بسته است و با مشکلات زیادی از جمله بدهکاری‌ها و قوانین مزاحمی که از قبل وجود داشته روبرو است. در دو سال گذشته دولت تلاش زیادی انجام داده و از دی ماه که روند رفع تحریم‌ها شروع می‌شود می‌توان اطمینان داشت که از سال آینده رونق به اقتصاد برگردد و از رکود خارج شویم و رشد اقتصادی مطلوبی داشته باشیم.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید