Performancing Metrics

صعود باورنکردنی آرسنال با درخشش ژیرو | اتاق خبر
کد خبر: 301262
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 09:51
پرونده دور گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا با پیروزی پرگل تیم آرسنال در زمین المپیاکوس و صعود این تیم به مرحله بعد همراه شد. توقف بارسلونا و حذف پورتو از اتفاقات جالب شب پایانی این مرحله بود.

اتاق خبر - هفته پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی چهاشنبه شب پی گرفته شد و در آخرین شب مسابقات این مرحله تیم آرسنال که از کمترین شانس برای صعود برخوردار بود در زمین المپیاکوس بردی پرگل را رقم زد تا صعودی معجزه آسا به مرحله بعد داشته باشد. تیم پورتو نیز با شکست در زمین چلسی از گردونه مسابقات کنار رفت و باید در لیگ اروپا کار خود را ادامه دهد.

در گروه E از قبل صعود تیم بارسلونا مدافع عنوان قهرمانی مشخص شده بود و این تیم در حالی به مهمانی بایرلورکوزن آلمان رفته بود که میزبان نیاز مبرمی به برد داشت تا با ایستادن در رده دوم جدول به مرحله بعدی راه یابد. رویارویی این دو تیم در پایان با تساوی یک بر یک پایان یافت. بارسلونا از جمع ستاره‌های خود تنها مسی را در ترکیب داشت و به جوان‌ها و ذخیره‌ها فرصت بازی داد. ابتدا مسی در دقیقه ۲۰ برای بارسا گلزنی کرد اما در دقیقه ۲۳ چیچاریتو کار را به تساوی کشاند. لورکوزن که خوب بازی کرده بود از صعود باز ماند و به لیگ اروپا رفت.

تیم رم که نیم نگاهی به بازی لورکوزن و بارسا داشت در ورزشگاه المپیاکو تمام توان خود را به کار گرفته بود تا از سد باته بوریسوف بلاروس بگذرد با این حال تلاش دو تیم برای گلزنی ثمری نداشت و این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. رم با همین تساوی خانگی به مرحله بعد صعود کرد تا دست کم انتقادها از گارسیا، سرمربی رم کاهش یابد.

بایرن مونیخ، صدرنشین گروه F نیز برای حفظ جایگاه خود در زمین تیم دینامو زاگرب، قعرنشین این گروه به میدان رفت. شاگردان پپ از قبل جواز صعود را کسب کرده بود و آرامش کافی را در این مسابقه داشتند و در نهایت نیز ۲ بر صفر برنده شدند. رابرت لواندوفسکی هر دو گل بایرن را در دقایق ۶۱ و ۶۴ به ثمر رساند تا بار دیگر ارزش‌های خود را به رخ همگان بکشاند.

جدال حساس این گروه را المپیاکوس یونان و آرسنال برگزار کردند. آرسنال که در آستانه حذف قرار گرفته بود با ارایه یک بازی مقتدرانه و روی درخشش اولیویه ژیرو میزبان خود را با نتجه باور نکردنی ۳ بر صفر شکست داد. ژیرو در دقایق ۲۹، ۴۹ و ۶۶ (پنالتی) هر سه گل توپچی ها را به ثمر رساند و هت تریکی رویایی داشت. آرسنال که از کمترین شانس صعود برخوردار بود بخاطر برد بهتر در جدال رو در رو با المپیاکوس جای این تیم را در رده دوم جدول گرفت و صعود کرد.

در گروه G شرایط جالبی حاکم بود و سه تیم شانس صعود داشتند. در این بین چلسی و پورتو، تیم‌های اول و دوم این گروه نبرد صدرنشینی را در ورزشگاه استمفورد بریج برگزار کردند. اتفاق ویژه این بازی تقابل دوباره کاسیاس دروازه‌بان پورتو و مورینیو بود. این بازی را در نهایت تیم چلسی ۲ بر صفر برنده شد. ایوان مارکانو (۱۲- گل به خودی) و ویلیان (۵۲) گلزنان تیم چلسی بودند. با این نتیجه تیم پورتو حتی رده دوم جدول را هم از دست داد و از گردونه مسابقات کنار رفت تا در لیگ اروپا به کار خود ادامه دهد.

دیگر دیدار این بازی را دیناموکیف اوکراین در ورزشگاه اختصاصی خود برابر نماینده رژیم غاصب صهیونیستی برگزار کرد و با پیروزی یک بر صفر در این مسابقه جمع امتیازات خود را به عدد ۱۱ رساند. دنیس گارماش در دقیقه ۱۶ تنها گل این مسابقه را به ثمر رساند.

تیم زنیت روسیه که با پنج برد پیاپی صدرنشین مطلق گروه H بود در زمین خنت، تیم دوم این گروه به میدان رفت. این بازی برای خنت از اهمیت زیادی برخوردار بود چرا که با پیروزی برابر زنیت صعودش را مسجل می کرد و سرانجام با برد ۲ بر یک برابر این تیم، نخستین باخت زنیت را در تورنمنت رقم زد. ابتدا لورنت دپویتره (۱۸) میزبان را پیش انداخت ولی آرتم دیوبا (۶۵) گل تساوی را برای زنیت به ثمر رساند. در دقیقه ۷۸ بازی بود که میلیسویچ گل دوم و پیروزی بخش خنت را به ثمر رساند.

والنسیا و لیون هم دیگر مسابقه این گروه را در ورزشگاه مستایا برگزار کردند. گری نویل سرمربی جدید تیم والنسیا در این بازی برای نخستین بار روی نیمکت این تیم نشست و در پایان شکست ۲ بر صفر خانگی را متحمل شد. مکسول کورنت (۳۷) و الکساندر لاکازتی (۷۶) زننده گل‌های تیم لیون بودند.

نتایج و جدول گروه‌های مختلف دیدارهای چهارشنبه شب به شرح زیر است:

گروه E:
* بایر لورکوزن آلمان یک – بارسلونا اسپانیا یک
* رم ایتالیا صفر – بانه بوریسف بلاروس صفر

تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
۱- بارسلونا ۶ ۴ ۲ ۱۴
۲- رم ۶ ۱ ۳ ۲ ۶
۳- بایرلورکوزن ۶ ۱ ۳ ۲ ۶
۴- باته بوریسف ۶ ۱ ۲ ۴ ۵

گروه F:
* دیناموزاگرب کرواسی صفر – بایرن مونیخ آلمان ۲
* المپیاکوس یونان صفر – آرسنال انگلستان ۳

تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
۱- بایرن مونیخ ۶ ۵ ۱ ۱۵
۲- آرسنال ۶ ۳ ۳ ۹
۳- المپیاکوس ۶ ۳ ۳ ۹
۴-دیناموزاگرب ۶ ۱ ۵ ۳

گروه G:
* چلسی انگلستان ۲ – پورتو پرتغال صفر
* دینامو کی‌یف اوکراین یک – نماینده رژیم غاصب صهیونیستی صفر

تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
۱- چلسی ۶ ۴ ۱ ۱ ۱۳
۲- دینامو کی‌یف ۶ ۳ ۲ ۱ ۱۱
۳- پورتو ۶ ۳ ۱ ۲ ۱۰
۴- نماینده رژیم غاصب صهیونیستی ۶ ۵

گروه H:
* خنت بلژیک ۲ – زنیت روسیه یک
* والنسیا اسپانیا صفر – لیون فرانسه ۲

تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
۱- زنیت ۶ ۵ ۱ ۱۵
۲- خنت ۶ ۳ ۱ ۲ ۱۰
۳-والنسیا ۶ ۲ ۴ ۶
۴- لیون ۶ ۱ ۱ ۴ ۴
نظرات
ADS
ADS
پربازدید