Performancing Metrics

˝قایقانع˝مونولوگی فانتزی با موضوعی اجتماعی است | اتاق خبر
کد خبر: 301362
تاریخ انتشار: 24 آذر 1394 - 01:59
گفت‌وگو با بهادر آذری
بهادر آذری کارگردان نمایش ˝قایقانع˝ می‌گوید؛ این نمایش مونولوگی خطی با تمی اجتماعی و روانشناسانه است.

به گزارش اتاق خبر،  نمایش "قایقانع" نوشته محمدرضا سجادیان به کارگردانی بهادر آذری از 22 آذرماه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی (تئاتر مان) روی صحنه می رود.

بهادر آذری کارگردان این اثر نمایشی با اشاره به روند شکل‌گیری این اثر نمایشی   گفت: ما تقریبا از اوایل سال 93 یک گروه نمایشی با عنوان رژدا تشکیل دادیم و اولین خروجی کار ما نمایش "نارنجیغ" بود و چون قصد داشتیم مانند کار قبلی که نمایشی مونولوگ بود پیش برویم. نمایشی را که برای اجرا آماده کرده بودیم به یک نمایش مونولوگ تغییر دادیم با این تفاوت که "نارنجیغ" مونولوگی تک نفره بود که یک نفر نقش شش شخصیت را بازی می کرد. اما در این نمایش شش شخصیت با سه بازیگر حضور دارند.
او با تاکید بر فانتزی بودن فضای نمایش، خاطرنشان کرد: این نمایش در حقیقت یک مونولوگ خطی است که دو راوی دارد و دارای تمی اجتماعی و روانشناسانه است. موضوع نمایش هم درباره زنی است که در طول زندگی خود با کمبودهای عاطفی زیادی مواجه بوده که این کمبودها برای او تبدیل به عقده شده است. او در دوران دانشجویی خود با مردی آشنا می‌شود که بعد از یک دوره آشنایی با او در این رابطه شکست می‌خورد و در جریان این اتفاقات زن دیگری شاهد این اتفاقات است که در اصل او راوی همه این اتفاقات است.
این کارگردان تئاتر همچنین متذکر شد: سعی کردیم برای اجرای نمایش بیشتر روی طراحی صحنه مانور بدهیم تا با استفاده از دکور و آکسسوار بتوانیم منظور اصلی نمایش را به تماشاگر منتقل کنیم.
نمایش "قایقانع" نوشته محمدرضا سجادیان به کارگردانی بهادر آذری از 22آذرماه تا 9 دی ماه ساعت 18:15 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی (تئاتر مان) روی صحنه می رود.فرشته آلوسی،آزاده مشعشعی و محمدرضا سجادیان در این نمایش ایفای نقش می کنند.
منبع: هنرآنلاین
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید